Farmor og farfar / bestemor og bestefar / mormor og morfar

Lirisi

Forumet er livet
jentene i juni13
Dere som har barn fra før, evt hat tanker om det allerede .. Hva skal dine foreldre kalles og pappans ? :) her kaller jr mine for mommo og bebbe, svigerfar og stemor for bestemor og bestefar og svigermor for besta :) regner med at det sikkert blir samme for lillebror i magen.

Her blir det mormor&morfar og bestemor&bestefar :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Mormor og morfar + farmor og farfar.

Sent from my GT-S5360 using BV Forum

Mormor og morfar til mine foreldre. Svigers er en litt annen historie :p Snuppa har to søskenbarn som er fra Mosjøen og av en eller annen grunn begynte eldste der å kalle farfar for Bestæ. Svigermor ville ikke bli kalt bestemor, så da ble det Bestæ og Mor. Jeg skulle heller brukt farmor og farfar, men det går jo ikke nå når de andre navnene er etablert hos eldste :) Men føler jeg må forklare Bestæ hver gang vi snakker med andre som ikke er nærmeste familie. :p

• Liker
Reactions: S.
mommo og boffa & farmor og faffa :-D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Mormor og morfar til mine foreldre. Svigers er en litt annen historie :p Snuppa har to søskenbarn som er fra Mosjøen og av en eller annen grunn begynte eldste der å kalle farfar for Bestæ. Svigermor ville ikke bli kalt bestemor, så da ble det Bestæ og Mor. Jeg skulle heller brukt farmor og farfar, men det går jo ikke nå når de andre navnene er etablert hos eldste :) Men føler jeg må forklare Bestæ hver gang vi snakker med andre som ikke er nærmeste familie. :p
Hahaha, så ulogisk! :-) skulle jo tro besta/bæstæ var bestemor :-)

Kjenner forresten ei lita jente som begynte å kalle morfaren sin for "lillegutt" :P

Svigermor; bestemor
Svigerfar med kone; farmor og farfar
Min mor og stefar; mormor og morfar

Her er det
Mormor og Besten
Farfar og Besta
Farmor

Min mamma: bestemor (pappa er død, men vi sier bestefar)
Svigermor: farmor (svigerfar er fraværende, men omtales som farfar)

Mine besteforeldre ble kalt Bap og Ma av alle barnebarn, oldebarn, venner av familien etc. Det syns jeg er koselig. :)

Hahaha, så ulogisk! :-) skulle jo tro besta/bæstæ var bestemor :-)

Jepp, ganske ulogisk i min verden også :) Føler nesten at jeg må forklare at besteforeldrene er en mann og en dame og ikke to damer ;)

Min mor: mormor, far: bessen (de er skilt)
Svigers: bestemor og bestefar.

De har valg hva de vil kalles selv :)

Mine foreldre er mormor og bestefar, noe de har valgt selv. Og svigerfar er også bestefar.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Back
Topp