farlige ting

Guest
Hei! jeg lurer på om det går greit å spise blåmuggost, ta badstu og fotpleie. veit at man anbafale ikke å gjøre det, men er det bare for å være på den 1000% sikre siden, eller går det greit med litt slik ost? Hva med salat fra salatbar på cafè o.l? virker som er litt hysteri rundt matvarer som ikke er lov.

Inga30
 
Hei.
Jeg er gravid i uke 12 med tvillinger. Jeg lurer på om det er normalt og ha kraftige mens smerter uke 11 - 12 ? kommer takvis nesten hver time, noen ganger går det mange timer mellom hver gang. Er dette fordi livmora strekker seg?

Håper på svar.
 
Heisan!

Jeg hadde ikke spist blåmuggost, det er ikke anbefalt for gravide. Ellers hadde jeg ikke vært redd for å spise salat fra kantine.
Badstu: det er viktig å ikke så overopphetet, det forplanter seg til babyen. hadde vel hoppet over den, eller vært der kort tid. Fotpleie høres ut som en god ide ;)
Mvh jordmor Grethe
 
Heisan!

Det er klart at med 2 små inni livmoren, kan dette lett skyldes at livmora vokser og leddbåndene strekkes!Er det noe som bare blir verre og oftere, hadde jeg fått sjekket det opp :)

Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp