farlige slynger..

Neah

Gift med forumet
http://www.side2.no/mote/article2863976.ece

Hva slags slynge er det snakk om ?

Så er artikkelen hentet direkte og oversatt fra USA, opphavet til alle stupide advarsler på produkter..
Hvis man er litt oppegående, så er det ikke vanskelig å unngå dette. De slyngene på bildene er jo også mer en motegreie enn et praktisk bæretøy, det er ganske tydelig. De slyngene som er mest populære i Norge vektlegger det praktiske og at de skal være ergonomisk riktige. Det vil si at det nakkeproblemet med babyen ikke skal kunne skje hvis du bruker slyngen riktig.. Samme med å stoppe lufttilførselen, det er jo ingen normalt oppegående folk som legger babyen slik i slynga eller som ikke passer på sånn at det ikke skal skje? 

jeg vil jo tro at det er bebislynger generelt!
bebier skal jo ligge mest mulig flatt og på hard madrass sånn at luftveiene holdes åpne. derfor er jeg imot alle slags slynger og diverse..........

ORIGINAL: nunse

jeg vil jo tro at det er bebislynger generelt!
bebier skal jo ligge mest mulig flatt og på hard madrass sånn at luftveiene holdes åpne. derfor er jeg imot alle slags slynger og diverse..........

Dette vil jo ikke skje i andre typer bæretøy. Sjal f.eks..

nei om det gjør det eller ikke så er jeg imot di bæretingene uansett.
jeg synes det er viktig at di lærer å sovne av seg selv og at di må kunne ligge våkne alene uten at di hele tiden trenger å bli bært på.

jeg synes det er viktig at di lærer å sovne av seg selv og at di må kunne ligge våkne alene uten at di hele tiden trenger å bli bært på.

Da har du MYE å lære om babyers instinkter og primærbehov..

nei,tror ikke det.........
jeg er ganske så god i morsrollen min, ikke kom her å dømm meg selv om jeg velger å ikke bære rundt på ungen min dagen lang. har en fra før hvis du lurer

Det er jo det som er den fine med de bæreslyngene/sjalene at babyen får så god nærkontakt (noe de trenger MYE av) med mamman/pappan sin. Tenk hvordan de ligger i magen, tett og trygt. Akkuratt som i et sjal. Syns det er en genial oppfinnelse[:)]

Skjønner ikke helt hvorfor man skal bære ungen i et skjerf. Kan rett og slett ikke se for meg at dette er safe og noen knyter sikkert ikke disse bra nok.
Blitt en sånn mote-greie, så jeg kommer IKKE til å bruke noe bæresjal. I hvertfall ikke et som man må knyte selv.

helt enig Lillyann.
og det er jo ikke det at jeg ikke bærer ungen min men jeg velger å gjøre det med mine egne armer enn å ha di i et sjal ol som man egentlig ikke kan stole 100% på. tror ungen føler seg mye tryggere når di kjenner armene i godt tak rundt di og at man da konsentrerer seg om dem enn at di skal dingle oppi sjala mens man holder på med masse andre ting.

jeg vet at bebier trenger mye nærkontakt, men det er da mange andre måter å gjøre det på enn å bære di i sjal ol.....

ORIGINAL: Lillyann

Skjønner ikke helt hvorfor man skal bære ungen i et skjerf. Kan rett og slett ikke se for meg at dette er safe og noen knyter sikkert ikke disse bra nok.
Blitt en sånn mote-greie, så jeg kommer IKKE til å bruke noe bæresjal. I hvertfall ikke et som man må knyte selv.

Da har du også mye å lære om hvorfor man bærer, slik som nunse. Gro Nylander har skrevet mye bra om hvorfor man bør være en "bære-mamma". Fins også mye om det på nettet. Hvis du ikke knyter sjalet riktig, så kan du ikke sette barnet oppi det en gang. Det problemet løser seg selv.. Så selv om du hadde lært om fordelene for barnet med bæring, så hadde du latt vær bare pga det er en motegreie? FIns jo mye annet godt bæretøy som ikke knytes. [8D]

helt enig Lillyann.
og det er jo ikke det at jeg ikke bærer ungen min men jeg velger å gjøre det med mine egne armer enn å ha di i et sjal ol som man egentlig ikke kan stole 100% på. tror ungen føler seg mye tryggere når di kjenner armene i godt tak rundt di og at man da konsentrerer seg om dem enn at di skal dingle oppi sjala mens man holder på med masse andre ting.

Vel, det du skriver her beviser bare at du ikke vet noenting om å bære i sjal og hvordan det føles.

å hærlighet. kan ikke jeg få lov til å ha di meningene mine selv om du mener noe annet?
er ikke alt du mener som nødvendigvis er riktig og best.
må jo bare få sagt at du har mye å lære generelt.

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: Lillyann

Da har du også mye å lære om hvorfor man bærer, slik som nunse. Gro Nylander har skrevet mye bra om hvorfor man bør være en "bære-mamma". Fins også mye om det på nettet. Hvis du ikke knyter sjalet riktig, så kan du ikke sette barnet oppi det en gang. Det problemet løser seg selv.. Så selv om du hadde lært om fordelene for barnet med bæring, så hadde du latt vær bare pga det er en motegreie? FIns jo mye annet godt bæretøy som ikke knytes. [8D]

Fins sikkert mange fordeler med å bære barnet og tydeligvis en del ulemper ved å bære barnet sitt.
Fins mange av dem som ikke bærer barnet sitt og det har gått helt fint med dem.
Jeg selv ble ikke bært i noe bære-sjal da jeg var liten og jeg har klart meg helt fint. Regner med at det er fler av oss.

å hærlighet. kan ikke jeg få lov til å ha di meningene mine selv om du mener noe annet?
er ikke alt du mener som nødvendigvis er riktig og best.
må jo bare få sagt at du har mye å lære generelt.

Klart du kan mene noe annet, men det må da være lov å påpeke at det du sier ikke stemmer når det er feil?
Dine påstander om sjal er jo f.eks så langt fra sannheten som man kan komme og bunner jo i at du ikke vet bedre..

har ikke kommet med så mange påstander men egne meninger. du kan da ikke si at mine egne meninger er feil[8|]
du tror jo at du har rett som vanlig

Back
Topp