Farlig på jobb?

Skogkløver

Forelsket i forumet
Uten å utlevere for mye så har jeg noen bekymringer i forhold til arbeidsplassen.

Det er i perioder svært mye søl med både avføring og blod. Ikke noe som er kjekt uansett, men enda mindre kjekt med en liten en i magen. Det er andre steder jeg kan jobbe på arbeidsplassen hvor dette ikke er noe problem.

Så vidt jeg vet er det ikke egne retningslinjer for gravide, men jeg vet om flere som tidligere har nektet å jobbe der dette er et problem under svangerskapet. Jeg liker ikke å være vanskelig, men har svært lite lyst til å befinne meg de de miljøene fremover. Er det noe jeg kan slå i bordet med? Annet enn at jeg ikke har lyst?
 
Du kan alltid si i fra at du ikke takler det. Selv hadde jeg ikke taklet det. Veldig sensitiv på sånne ting om dagen. Så hadde gått å spydd og Vært kvalm og brekt meg dagen lang. Har selv en jobb jeg kan komme borti sånn men da trekker jeg meg tilbake og ber noen andre ta over. :)
 
Ja jeg tenkte å nevne at jeg brekker meg ved synet av blod (noe jeg aldri har gjort før ) og at sterke lukter gjør meg kvalm. Det er forhåpentligvis nok til å komme unna. Problemet her er at vi jobber alene og ikke kan gi det videre til noen andre. Så må bli plassert på de rette vaktene I utgangspunktet.

Blir vel veldig synlig for alle på jobb at jeg er gravid når jeg blir plassert på de mindre krevende skiftene :p
 
Det enkleste er vel å få en sykemelding for den delen av arbeidsoppgavene, slik at du får tilrettelegging på jobben. Da slipper du å informere om hvorfor, og dersom de ikke har mulighet til å tilrettelegge slipper du å ta de vaktene :) (og du kan søke om svangerskapspenger)
 
Man skal være ekstra forsiktig med mikroorganismer i svangerskapet, er jo derfor vi ikke skal spise rått kjøtt f.eks. Og vaske grønnsaker godt og være ekstra nøye med håndhygiene. Kan ikke tenke meg at dette er svangerskapsvennlig, men ta en telefon til jordmor eller lege sånn at du kan vise til hva de sier?
 
Takk for gode tips :) jeg skal ta en samtale med sjefen, så får vi se hva han sier. Han har bare vært fantastisk grei til nå. Så sannsynligheten er stor for at der ikke blir noe problem I det heletatt :D
Men jeg går absolutt til lege eller jordmor hvis ikke jeg får den tilretteleggingen jeg føler jeg trenger :)
 
Da var faktisk samtalen unnagjort :) Lettet :happy:

Det gikk strålende fint! Jeg kan velge å jobbe akkurat der jeg vil, dersom vi trenger å gjøre noen endringer underveis skulle jeg gi beskjed. Det ver ikke noe problem i det hele tatt. Han gratulerte masse og sa jeg ikke trenger å bekymre meg :)
 
Så deilig å få en sånn reaksjon :) det fikk jeg også av sjefen sist, herlig :) var mer kollegene mine som hadde litt varierende reaksjoner, overraskende nok. Gikk ikke ut over dem, men allikevel var det flere som letta på bryna. Jaja, de om det, folk er rare osv :p

Moralen er: ofte så går det bedre enn frykta å si det til sjefen :)
 
Back
Topp