Farlig med solarium ?

Lykkerus2012

Andre møte med forumet
Noen her inne som vet om det er farlig eller ikke bra og ta solarium når man er gravid ? :)

Overoppheting er det som er farlig.
Sett på vifta i solariumet og ha behagelig temperatur.
Tok selv solarium med nummer 1 og badstu :)

Alt med måte tror jeg;)
Jeg tar i allefall solarium, håper og tror ikke det er farlig;)

Jeg ville ikke gjort det. Det er ikke bare overoppheting. Men når du er gravid kan du lett få pigmentflekker som kanskje aldri går vekk :/ Vil ikke jeg utsette trynet mitt for!!

surrehodet skrev:
Jeg ville ikke gjort det. Det er ikke bare overoppheting. Men når du er gravid kan du lett få pigmentflekker som kanskje aldri går vekk :/ Vil ikke jeg utsette trynet mitt for!!

skal du ikke sole deg eller være ute i sola i sommer heller?

Jeg tror ikke jeg ville gjort det...

Dollface skrev:

surrehodet skrev:

Det er vel mengden solstråler man får på kort tid som gjør at noen holder seg unna solarium mens de er gravide. Noen får pigmentflekker lettere enn andre, jeg ville f.eks ikke tatt sol. Får flekker i trynet med en gang da. Hvis jeg derimot smører meg med solfaktor 50, så kan jeg være ute i sola en time eller to. Vi er alle ulike der. For det fleste er det som tidligere sagt snakk om overoppheting. Hvis du føler deg varm i toppen, så avslutt seansen.

Kleo79 skrev:

Dollface skrev:

surrehodet skrev:

Det er vel mengden solstråler man får på kort tid som gjør at noen holder seg unna solarium mens de er gravide. Noen får pigmentflekker lettere enn andre, jeg ville f.eks ikke tatt sol. Får flekker i trynet med en gang da. Hvis jeg derimot smører meg med solfaktor 50, så kan jeg være ute i sola en time eller to. Vi er alle ulike der. For det fleste er det som tidligere sagt snakk om overoppheting. Hvis du føler deg varm i toppen, så avslutt seansen.

man bør jo smøre seg uansett.. :) Det ser jeg joallerede nå i mars.. sola tar virkelig, og er man ute et par timer får man fregner på nesa :D Iallefall her i huset! 

Jeg smører meg omtrent året rundt, så du trenger ikke overbevise meg :) Anbefaler alle solkrem uansett, jeg!

Tar solarium eg åsså :) bruker en handkle over magen siden dæm ikje ska ha d lyst :) har heller ikje fått noe pigmentflekker, mn d variere fra person til person da :) mn ja solkrem e vældi vikti om man e gravid eller ikje ;)

Kleo79 skrev:
Jeg smører meg omtrent året rundt, så du trenger ikke overbevise meg :) Anbefaler alle solkrem uansett, jeg!

bare greit å presisere, for det er jo ikke alle som tenker på det når de er i solarium :)

Nope,i sommer blir det skyggen, eller veldig høy faktor,men tror neppe jeg takler solsteken i juli i år :)

Back
Topp