Farlig med influensa?

Minti

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Mannen har selvfølgelig pådratt seg influensa..høy feber opp mot 40 på tredje dagen, vondt i kroppen og hodet. Vondt i brystet og litt hoste. Jeg har ikke tatt vaksinen, tenkte det var unødvendig siden jeg skulle være høygravid på sommeren. Men hva skjer nå om jeg blir smittet? Er det farlig? Noen andre som har hatt influensa i tredje trimester tidligere? Bekymret......

Ikke farlig. Bare drikk rikelig. Vedvarer feberen over veldig mange dager burde du dra til lege for evt antibiotika.
Jeg var potte forkjøla med høy feber i uke 31 nå nylig.. Ikke gøy. Så sov, tok daglig dose paracet, og drakk mye.

Som lillefrokentrille skriver, det er ikke farlig, men høy feber er ikke bra så om du har det kontakt lege evt føden. Jeg hadde influensa i førstetrimester og ringte føden og legevakta for å høre. Om du har feber så prøv å ta en paracet, om ikke feberen da synker kontakt føden evt legen din :p masse god bedring

Jeg spurte jordmor om influensa og omganssyke i svangerskapet. Hun sa at det er ikke farlig, men du risikerer å bli veldig dårlig og det kan ta ekstra lang tid å komme skikkelig til hektene igjen. Noe som kan være litt dumt med tanke på en nærtstående fødsel. Får håpe du slipper å bli smittet. Høres ikke noe godt ut.

Back
Topp