Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
vet at man kan spise nesten alt når man er gravid.....og at spekemat e "bannlyst"....men roastbiff??? hadde just det å ble sååå itvil etterpå...
typisk meg hvis det er farlig..... hva kan skje?
ska vel helst ikke spise verken spekemat eller roastbiff..viktig å følge med at spekematen er fersk isåfall..roastbeef er jo rått kjøtt så det er vel derfor..iallefall etter det jeg har hørt så ska man ikke spise rødt å rått kjøtt..men tror da ikke nå fali kan sskje..
off nå fekk eg dårlig samvittighet.
har spist så mye salami i det sista. og det e jo spekemat.....
kanskje eg sko tatt ein blodprøve hos legen bare for å vera sikker.....
den eine dagen når eg spiste så va salamien BÆD! smakte forferdeligt,- hadde ligget åpen og gikk akkuratt ut på dato......
noen som vet om en bestiller time for slik blodprøve?
Hi, hi- fikk lyst på salami nå [:D]. For noen uker siden leste jeg en tråd om at flere hadde fått dilla på leverpostei på skiva, og siden jeg leste det har det gått i leverpostei (med rødbete!) til lunsj hver dag her også, jeg ble rett og slett smittet. Spørs om jeg ikke varierer litt med salami nå da, hi, hi.
Huff, har spist både roastbiff og parmaskinke jeg...! Blei litt nervøs nå... Tenker lissom ikke på det som rått... ELSKER rå kjøttdeig jeg da (spiser fort 50 gram mens jeg står og steker), men har holdt meg unna det nå når jeg er gravid. Er det stor sjanse for at jeg har antistoffer mot toxoplasmose når jeg har spist rå kjøttdeig hele livet? Har ikke blitt syk av det som jeg husker... Hva er symptomer på sykdommen?
Spiser både salami, roastbiff og annet deilig kjøtt jeg.. og spekemat er jo digg da... tror ikke det finnes Toxoplasma i dette siden det er behandlet jeg... men en kan sikkert ikke være helt sikker..
Men spiste no dette i de andre svangerskapene mine også .. og jeg har tre sunne velskapte barn fra før av også :O)...