farlig jobb som gravid...

Annicken

Forumet er livet
dersom jeg blir gravid har jeg ikke lov å jobbe der jeg gjør... - og jeg er tilkalningsvakt... har kun jobbet der i tre uker....

uff ble helt satt ut jeg i kveld da jeg fikk vite det =(

forstår det er farlig å jobbe der, pga om noe skulle skje...
 - men ønsker oss jo en baby nå...

hadde jeg ikke brydd meg om, du mister jo ikke jobben, bare tar en litt lengre pause[:D]

(så koselig at dere skal prøve igjen!! må gjerne holde meg oppdatert[8D][:D])

jobber på psykriatisk post, med pasienter som har vært syke over lengre tid..

- ja men jeg trives veldig godt, og er jo ikke sikkert jeg blir gravid med det første.
 - men jeg kan kanskje sykemeldes når jeg blir gravid, pga faren med jobben +?  - selv om det er jo veldig kjedelig da

ORIGINAL: Annicken

jobber på psykriatisk post, med pasienter som har vært syke over lengre tid..

- ja men jeg trives veldig godt, og er jo ikke sikkert jeg blir gravid med det første.
- men jeg kan kanskje sykemeldes når jeg blir gravid, pga faren med jobben +?  - selv om det er jo veldig kjedelig da

hvis det er en utsatt jobb, så får du tidlig permisjon eller hva de kaller det... du har rett til det...
gå på nav å se, der står det mye!

actionpaction: men selv om jeg er tilkalningsvakt, og ikke jobbet så lenge ??

silly: ja visst jeg kan det selv om jeg bare er tilkalningsvakt....

- må jeg ha kontrakt selv om jeg er lagt inn i systemet på sykehuset ??

får rett og slett snakke med de på nav.. er litt redd for akkuart det der, at jeg har jo ingen jobb å miste - men enn så lenge det er vakter som er oppført på meg, så kan jeg sykemeldes hvertfall, etter ca 4 uker..??? å det står jo at så lenge man har jobba seks av de ti siste mnd så får man fødselspenger... og jobbing er samme som sykepenger...

det står d på nav..

og det du viste meg action paction, det er jeg usikker på ja, må høre med nav på det og...

burde jo være en ordning for meg hvertfall

ååååå da skal jeg ta heftig mange vakter såfall =)=) HIHI =) håååååper det går ann altså... - får vel bare ringe de, og få en time eller noe....

ingen andre i samme situasjon ?

opp

Back
Topp