Farlig for babyen?

¤Celti¤

Elsker forumet
Har vært syk i 1 1/2 uke nå med hoste og slikt...Er det farlig for babyen vis jeg hoster for mye?? Har nesten ikke spist eller sovet heller, kan det gjøre noe med babyen?

Hvis du ser litt lenger ned her, Såh har Jeg en tråd som heter "Spy Sjuka", Kanskje du kan få noen svar der??????
Jeg har det som deg, Bare at Jeg har vært syk I "Kun" 3 dager.
Har både brekt meg, Spydd, Hatt løs mage og hostet......
Får joh litt dårlig samvittighet for babyen.
God Bedring til deg..... [:D]

nei det er ikke farlig med at du hoster...bare ikke host på babyen...[:)]

ta deg litt hostesaft...kanskje det hjelper..

god bedring da...

klem[:)]

nope..ikke farlig.
jeg har gått forkjøla siden begynnelsen av desember,hoste og snufser,pg lever på otrivin, da hadde i så fall ungen min hatt ett problem hvis det var farlig for han...

for ser ikke ut til at jeg blir kvitt det med det første heller

Otrivin skal ikke brukes av gravide! Zymelin er derimot helt ufarlig å bruke når man er gravid, men ikke mer enn 7 dager i strekk.

ORIGINAL: mimime

nope..ikke farlig.
jeg har gått forkjøla siden begynnelsen av desember,hoste og snufser,pg lever på otrivin, da hadde i så fall ungen min hatt ett problem hvis det var farlig for han...

for ser ikke ut til at jeg blir kvitt det med det første heller

Er det da slikt at det går lenger tid før man blir frisk også?Jeg kjenner liksom ingen tegn til bedring[:'(]

Jeg har vær forkjølet siden jeg ble gravid, har tatt blodprøver for å se om jeg er allergisk mot katt eller husstøv, men ellers sa legen at en del gravide fikk slike forkjølelsesplager.

Når det gjelder bruk av nesespray skal det ALDRI brukes lenger enn 7 dager, for da virker den mot sin hensikt. Da ødelegger den slimhinnene i nesen og du vil bli enda tettere og hoven enn før.

For de som er i tvil om Otrivin er skadelig eller ikke, så er det jo bare å sjekke pakningsvedlegget!

ORIGINAL: Eveline

Er det da slikt at det går lenger tid før man blir frisk også?Jeg kjenner liksom ingen tegn til bedring[:'(]

Har et lite tips mot forkjølelse, og forebygging av forkjølelse. Kjøp et sånt "nesehorn" på apoteket og bruk det hver dag... hjelper masse hvis en pleier å ha mye renne-nese eller bihulebetennelse - hjelper masse i det hele tatt [;)] Er absolutt å anbefale!

Ang otrivin.. Da jeg var forkjølt for en stund siden, spurte jeg jordmor om jeg kunne bruke det. Hun frarådet det, og sa at jeg skulle bruke saltvann istedenfor.
Uansett dumt å ta sjansen syns jeg når man ikke er hel sikker på om det er farlig eller ikke..

Jeg håper VIRKELIG ikke at forkjølese er skadelig. Hoster som en gal her. Begynte i natt. Og nå kjennes det ut som om noen har tredd piggtråd ned i mellom halsen min. Samt at jeg har vondt i hele kroppen og lett feber. Har tatt panodil zapp (paracetamol) for å senke feberen. Men er bekymret. Er jo såpass tidlig i svangerskapet at jeg er livredd for å skade lille spiren i magen...

Hva kan jeg ta/ikke ta mot forkjølese (tenker da ikke på nesespray for det bruker jeg kun i sjeldene tilfeller og da saltvann)

Babyen tar de næringsstoffene den trenger fra deg, så det er deg det går utover om du ikke spiser.

Back
Topp