Farlig å trene?

I89

Flørter med forumet
Hei Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med å trene spinning og styrke under graviditeten? Har ikke trent siden jeg fant ut at jeg var gravid. Men ønsker veldi å begynde på mine faste timer på treningsstudioet igjen;) begynder å få energien tilbake og kjenne meg litt rastløs;)

Jeg tror ikke spinning er helt lurt med tanke på for høy puls, forhør deg med en treningsinstruktør om hvordan du kan trene fremover.

Jeg har trent styrke helt som vanlig med unntak av utfall for da er det lett å få bekkenløsning. Knebøy, markløft og alt annet tar jeg som vanlig.  Det er sikkert flere ting man bør ta hensyn til etterhvert som magen vokser, men man kan gjøre det meste så lenge det ikke gjør vondt sånn som jeg har skjønt det. Jeg blir ferdig utdannet personlig trener i oktober, men har ikke kommet så langt at vi har hatt om trening og gravide enda hehe :) så jeg kommer til å spørre en pt på sats om det er andre ting å ta hensyn til så fort jeg er over de 12 ukene :) 

Spinning er supert under graviditet siden det er enkelt å justere intensiteten, tror jeg leste at man skal ligge på 80% av makspuls. Står veldig mye rundt på nettet...jeg anbefaler på det sterkeste denne bloggen: http://cathrineslilleboble.blogg.no/

Jeg gleder meg til å begynne å trene igjen etter ferien, og håper jag kan trene leeenge... spinning, og enkle styrketimer står på mitt program :) God trening!

Er IKKE farlig å trene. Bør unngå øvelser som krever stor stabilitet fra indre magemuskler, eksemplel "planken" og andre mageøvelser. Dette da disse musklene ikke fungerer helt som de skal da de står under press for tiden. Vi har også mer av et hormon som gjør at leddstrukturene våre blir slakkere. Derfor br vi unngå brå bevegelser eller bevegelser som krever god stabilitet eks utfall. Bør også unngå øvelser som krever stort buktrykk. Er noe styrkeøvelser som krever det....,men det er bare å løfte litt lettere enn det du pleier. Spinning er ikke farlig. Men dette er jo ikke tiden for å sette verdensrekorder;) Lytt til kroppen din, så går det nok bra:)) LYKKE TIL!

tusen takk for alle svarene;) Tenkte å spørre på treningssenteret så snart jeg har passert 12 uker;) men rekner med at jeg får de samme svarene:) håper det går bra med alle dere;) gleder meg virkelig til februar!!:)

Jeg skal begynne igjen når formen har kommet seg, forhåpentligvis innen to uker. Hadde kommet godt igang med trening og slanking da jeg ble gravid. Hadde gått ned nesten 5kg og begynte å bli ganske fornøyd. Men så ble formen på bånn og nå har jeg ikke trent på evigheter! kiloene er kommet tilbake og jeg er ikke særlig fornøyd med det, for å si det sånn! Så jeg håper jeg kan komme igang igjen snart. Litt effektiv gange og jogging på tredemølla og så en runde på styrkeapparatene er det jeg har brukt å gjøre.

Back
Topp