Farlig å ta Parcet ?

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Har fryktelig vondt i hode i dag. Kjenner at jeg godt kunne trengt en paracet nå. Men tenker at det kanskje er farlig så tidlig? Vil jo ikke gjøre noe som kan skade bønna mi :)

Desember 2014

Bruker App

Paracet går bra :) men ikkje ibux :)

babyjente 27 Juli ♡

Paracet er helt greit!

- Vårt råd til gravide og ammende er at de i første rekke bør bruke paracetamol hvis de har behov for smertestillende tabletter. Paracetamol har i lang tid vært brukt av gravide, uten at det er sett skadelige effekter på fosteret. Gravide kan derfor trygt bruke paracetamol ved kortvarig behov for smertestillende, sier Lindland-Tjønn til Mammanett.no.

Har hodepine av en annen dimensjon, så må nok ha meg en paracet selv...:-/

27.12.14
02.06.10

Ikke svar på spørsmål men hadde en lege på sykehuset som sa at viss eg ikke ville ha babyen (sist graviditet) så kunne eg bare ete masse ibux! Fy f! Eg skulle ikke ta abort engang, men var et tips!! og bare tenk ikke sikkert at den metoden funker da.. syk lege

Men paracet e bra ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det er delte meninger om du bør ta smertestillende i graviditeten, men hvis smertene er så store at du virkelig trenger er paracetamol det som er mest trygt;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

det er delte meninger om bruk av smertestillende, men det alle er enige om er at paracet er det man bør bruke i så fall. Klart at man skal bruke så lite man kan og bør ha en høyere terskel enn vanlig for smertestillende, men dersom du har skikkelig vondt og kroppen din stresser pga det, påvirkes babyen av det også. Det er mer negativt enn en paracet innimellom.
Jeg sliter med mye smerter, og har måttet ta paracet flere ganger, og legen sa at det går helt greit. Det var etpar uker der jeg tok en eller to ca hver tredje dag (skulle hatt daglig, men jeg lå på sofaen med en kald klut over øynene, men tok paracet da jeg begynte å brekke meg av smertene). Da fikk ejg streng beskjed om å heller ta smertestillende pga stresshormonene som kroppen skiller ut da er ikke bra for lille.

Så ta paracet med god samvittighet innimellom :)

Jeg bruker paracet hvis jeg må. :)

Har fått høre av flere at paracetamol er abortfremkallende/fødselsfremkallende. Jeg drikker mye vann og legger meg til å sove på et stappmørkt rom. Liker ikke smertestillende generelt.

Back
Topp