Farlig å bruke sinksalve,mildison,inotyol,decubal osv etter utløpsdato?

Er det helseskadelig etter utløpsdato?

Hei.
Jeg ser at du er veldig bekymret for småting ganske ofte: akrylmaling på hendene, sjøørret til barn under fem, bruk av parfyme i jobben din, gitt tran og ikke d vitamin dråper mm.. Det er fint at du ber om hjelp og råd, men jeg vil anbefale å senke skuldrene dine litt. Jeg får en fornemelse av at du er preget av mye angst i forbindelse med hva som kan være farlig for din gutt.
Jeg vil anbefale deg å få snakket ut med hs eller lignende å forklare at du bekymrer deg mye, og de kan sikkert være med på å hjelpe deg å senke skuldrene litt.
Lykke til.

Er det helseskadelig etter utløpsdato?

Hei.
Jeg ser at du er veldig bekymret for småting ganske ofte: akrylmaling på hendene, sjøørret til barn under fem, bruk av parfyme i jobben din, gitt tran og ikke d vitamin dråper mm.. Det er fint at du ber om hjelp og råd, men jeg vil anbefale å senke skuldrene dine litt. Jeg får en fornemelse av at du er preget av mye angst i forbindelse med hva som kan være farlig for din gutt.
Jeg vil anbefale deg å få snakket ut med hs eller lignende å forklare at du bekymrer deg mye, og de kan sikkert være med på å hjelpe deg å senke skuldrene litt.
Lykke til.

Vi er flere her som har kommet med samme råd flere ganger. Det er derfor etterhvert nesten ingen som svarer i trådene lenger. Dette ikke for å være «slemme» på noen måte, men fordi vi opplever at dette ikke handler om den aktuelle bekymringen, men angst. Jeg bruker å svare da jeg tenker det vil være til det beste for barnet at far bekymrer seg litt mindre, om så bare for en liten stund. Skriver dette i beste mening :)

Klorhexidin og pyrisept etter utløp derimot skal ikke brukes. ?

Men kan brukes selvom de er åpnet? Er det tryggere med pyriseptsalve?

Står på en del legemidler at 25 grader er det dem tåler. Er 26 grader på badet nå. Må bare kaste alt? Satte ned temperatur litt,men sikkert stått noen uker nå litt for varmt. Helseskadelig å bruke noen av de som f.eks pyrisept,klorhexidin,inotyol ,sinksalve,mildison når oppbevart over 25 grader?

Setter pris på ordentlige svar

Last edited:
Klorhexidin og pyrisept etter utløp derimot skal ikke brukes. ?

Men kan brukes selvom de er åpnet? Er det tryggere med pyriseptsalve?

Står på en del legemidler at 25 grader er det dem tåler. Er 26 grader på badet nå. Må bare kaste alt? Satte ned temperatur litt,men sikkert stått noen uker nå litt for varmt. Helseskadelig å bruke noen av de som f.eks pyrisept,klorhexidin,inotyol ,sinksalve,mildison når oppbevart over 25 grader?

Setter pris på ordentlige svar
Ser de normale ut og lukter som de pleier er de bare å bruke. Har de blitt alt for varme skiller de seg (blir vanndig og klumpete) og kan bli rar i fargen så det ser du.

Back
Topp