Farlig å bære tungt?

Anelim

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
Er det farlig å bære tungt? Vi holder på å flytte og det blir jo en del løft.. Men er det egentlig farlig?
 
Jeg flyttet og bærte i 1 trimester. Tok ikke så lange tiden så begynte jeg blø. Endte i SA. Om det var flyttingen som gjorde det vet jeg ikke, men jeg hadde ikke tatt sjansen. Lykke til :)
 
Jeg hadde heller ikke tatt sjansen på å løfte en del tyngre løft. Jeg løftet en del selv i en tidligere graviditet, men mistet i uke 7-8. Vet jo ikke grunnen men ekkelt å tenke i etterkant om man kunne gjort noe for å forhindre det.
 
Wæææ... Ååå.. Så ekkelt :/ stakkars dere <3 Kanskje jeg bare skal ta det med ro..
 
Wæææ... Ååå.. Så ekkelt :/ stakkars dere <3 Kanskje jeg bare skal ta det med ro..
Jeg flyttet i andre trimester sist, og det gikk helt fint :) bare sånn for at du skal vite at det ikke trenger å bety at det går galt.
 
Jeg tror nok også at du kan flytte med god samvittighet, men heller la noen andre ta de tyngste løftene for deg :) hehe var ikke ment for å skremme deg :)
 
Løfter ikke tungt nei, men bærer ved og sånn :)
 
Sniker fra april. Så lenge du ikke får vondt eller ubehag er det absolutt ikke farlig hvis du er frisk og har et normalt svangerskap. Jeg selv har et risiko svangerskap, men har flytta på møbler, løfta tungt på jobb og løftetvekter som før på trening så lenge jeg ikke får noe ubehag. I følge jordmor og legen min er det ikke farlig:)
 
Jeg tror nok også at du kan flytte med god samvittighet, men heller la noen andre ta de tyngste løftene for deg :) hehe var ikke ment for å skremme deg :)

Neida, jeg fikk bare vondt i hjertet mitt på deres vegne <3 Men de løftene jeg kommer til å droppe ;)
 
Jeg tror du kan flytte uten problemer. Mange av oss han barn på 10-15kg som vi må løfte rundt på hver dag. Jeg hadde en MA sist der fosteret døde i uke 7/8, men fikk beskjed om at løfting av mitt eget barn ikke kunne føre til SA/MA så tidlig.
 
Jeg løfta masse forrige svangerskap. Merket ingenting av det ;) som det sies, så penge du er frisk og rask og ikke kjenner noe ubehag av det så går det nok fint :)
 
Jeg løfter minimalt for jeg vet jeg bare hadde bekymret meg etterpå for om jeg hadde gjort noen skade. Er ganske sikker på at man ikke trenger være så hysterisk som meg, det er bare fordi jeg vet hvordan jeg blir. Men hadde nok uansett ikke tatt meg helt ut under flytting nei:)
 
Har brukt hele helgen på å flytte nå og bært masse, men har gått helt fint her altså :) spurte legen og han sa det ikke var noe sa risiko ved å bære tungt, men da sener og muskler fungerer litt annerledes når man er gravid kunne det være lettere å forstrekke noe sa han.
 
Jeg har en veldig fysisk jobb, må ta mange tunge løft. Spurte legen om dette i dag, og fikk beskjed at en graviditet skal tåle mye fysisk aktivitet og løft, så jeg skulle ikke bekymre meg.
 
Leste på BV at det er ikke noe man selv gjør som kan forårsake SA:)
Bortsett fra at jeg vet at høyt inntak av koffein f.eks. kan føre til SA.. :)


Jeg tror du kan flytte uten problemer. Mange av oss han barn på 10-15kg som vi må løfte rundt på hver dag. Jeg hadde en MA sist der fosteret døde i uke 7/8, men fikk beskjed om at løfting av mitt eget barn ikke kunne føre til SA/MA så tidlig.

Jeg tenker ikke at å løfte på barn er det samme som å løfte tunge ting.. Bærer selv på barnet mitt titt og ofte, men sammenligner ikke det med å løfte tyngre møbler.. Barna er litt mer medgjørlige enn skapet liksom :p


Når det er sagt så unngår jeg også tyngre løft akkurat nå :)
 
Back
Topp