Farging av tekstiler - OPPDATERT

Sunny84

Forelsket i forumet
Nå har jeg farga trekket på puffen min og holder på med sofatrekket. Blir kjempefint![:D]
Sofaen og puffen var en slags slitt/falmet mørkeblå. Farger nå med svart og sofaen blir som ny[:D]

ar ei venninne som har farga trekkene til tullstadstolene sine fra ikea. Blei kjempefint [:D]

Så da lurer jeg på om det er noen her som har erfaring med tekstilfarging? Har nemlig lyst til å farge min blå karlandasofa fra ikea. Er sååå lei av blått! hehe[8|] Går det ann å farge den mørkere tror dere? F.eks brun eller mørkegrå. Stoltrekkene var jo hvite liksom, er kanskje lettere da?

Håper noen han hjelpe[:)] Hvis ikke får jeg bare prøve alllikevel, hehe

Jeg aner egentlig ikke, men hvis du bestemmer deg for å farge
må du sjekke hva slags tråd trekket er sydd med. Kjipt hvis
stoffet tar farge, og ikke sømmene.. Men sømmene er kanskje
ikke synlige uansett?
Tror kanskje det er polyestertråd som ikke tar farge..
Hvis du farger må du vise før og etter bilder!
Lykke til![:)]

godt poeng! ser ut som sømmene er samme "stoff" som sofaen, så tror det skal gå bra[:)] Jeg skal nok prøve å farget det ja, så skal legge ut bilder[:)] Hvis det blir fint, hehe[;)]

ORIGINAL: Apple

Jeg farget et mørkeblått stoltrekk med sort tekstilfarge kjøpt i dagligvarebutikk. Gikk kjempefint! [:)]

ooo, ble det jevnt og sånn da? [:)] Du bleket ikke først eller? Jeg har litt liten tolmodighed og vil helst bare farge med en gang, hehe

Jeg ville nok i såfall tatt mørk grått, siden det er en kald farge det er jo også blått som du har fra før av på trekkene. En brun farge KAN bli litt "møkkete" fordi den i utgangspunktet er en varm farge[:)]

ORIGINAL: Sunny84

Jeg farget et mørkeblått stoltrekk med sort tekstilfarge kjøpt i dagligvarebutikk. Gikk kjempefint! [:)]

ooo, ble det jevnt og sånn da? [:)] Du bleket ikke først eller? Jeg har litt liten tolmodighed og vil helst bare farge med en gang, hehe

Det ble jevn og fin fage ja. Du må huske å kjøpe sånn salt til å putte i maskinen samtidig, det hjelper. Jeg bleket ikke på forhånd, bare puttet alt inn i maskinen. [:)]

Godt tips det som står over her, å sjekke hva slags tråd det er. Så langt tenkte ikke jeg, så sømmene tok ikke farge, men de synes ikke så godt, så ble det er ikke noe problem likevel. [:)]

hihi, da kjøper jeg farge imorgen[:)] har en puff med trekk i samme farge og stoff, så tenkte å prøve på den først[;)]

ORIGINAL: ~Lille lilla Snodig~

Jeg ville nok i såfall tatt mørk grått, siden det er en kald farge det er jo også blått som du har fra før av på trekkene. En brun farge KAN bli litt "møkkete" fordi den i utgangspunktet er en varm farge[:)]

der er du kanskje inne på noe ja, hihi[:)]

Back
Topp