Farging av hår

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Kom over en artikkel der danskene ble frarådet å farge håret, di frarådet også bruk av sminke parfyme osv når en er gravid.. :wideyed: Mens i Norge er det litt mer avslappet.
Jeg har selv farget håret mange ganger under graviditeten. Har følt meg så uggen og uvell at jeg har frisket opp fargen litt. Nå går jeg til en grønn frisør, men kan ikkje tenke meg at det kan ver så farlig for den lille? Sminker meg gjør jeg også :p

Tenker dere på dette, eller farger dere hår osv som normalt?
 
Jeg gjør som normalt, sminker meg hver dag og skal til frisøren for å bleke/lysfarge håret veldig snart for å føle meg mer fresh :)
Syns det er så hysteri rundt alt når man er gravid. Lev som du pleide, ha det godt, gjør som du vil. Med unntak av alkohol/røyk selvfølgelig.

KOS DEG!

Vi overlevde vi også når vi var i mors mage, er det ikke utrolig? :p
 
Jeg tenker at vi blir anbefalt å ikke holde på i hagen, ikke spise spekemat, ikke ditt og ikke datt :) dem tar jo ingen sjanser når det kommer til oss gravide. Alt som potensielt kan være farlig blir vi fortalt å holde oss unna (det er bra det altså..) men alle jeg har pratet med hittil av frisører og lege sier at det ikke skal skade barnet, så da gjør jeg det med god samvittighet :D
 
Jeg gjør og akkurat som jeg pleier!Bruker sminke, har farget håret og lever på helt vanlig måte. Bruker og parfyme, men dynker meg ikke bga lukta :p Synes alt er så hysteriskt rundt graviditet osv, egentlig litt synd da dette engster veldig mange uten grunn. Gjorde det samme i forrige svangerskap og jeg har en helt frisk 5-åring ;)
 
Er ikke rart mødre genrasjonen vår blir matt :p
Som ei sa på jobb,hun gikk på jobb,tok seg av barna sine å var hun sliten då slang hun beina på bordet å hvilte en stund før det var påann med husoppgavene som ventet etter jobb.
Var lite instruksjoner på mat osv da,nå kan man jo som nevnt knappt jobbe i hagen:p

Man skal leve som normalt,bare ta litt hensyn å det gjør jeg.Følger matportalen å løfter max 20kg.Men maler,gjør hagearbeid,ommøblerer å styrer på,farger håret osv som normalt:)
 
I begynnelsen av svangerskapet var jeg på kanten til hysterisk. Men jeg ble nedfor og tung av alt jeg ikke kunne gjøre, så nå lever jeg som normalt.. Med noen unntak selvfølgelig :)
 
De er ekstremt opptatt av å bruke minst mulig kjemi svangerskapet. Det var en større undersøkelse da jeg fødte første. Man ble delt inn i to grupper, de som brukte vanlige produkter og de som brukte produkter som var astma og allergi merka (altså uten kjemi).

Jeg har selv blitt litt opptatt av dette er, spesielt etter jeg leste om Andrea Rudolph som er skaperen bak Rudolph Care. Hun lagde disse hudpleie produktene etter hun ble tester for kjemi i kroppen da hun var gravid...

Jeg bruker KUN blå krans produkter når jeg er gravid (og ellers), de som er merke med astma og allergi forbundet. De er mer opptatt av merking også i DK, sa jeg var i Norge i påsken slet jeg virkelig med å finne produkter som var merket..

Jeg har også farger håret som gravid, men ber de ikke stripe helt ned i hodebunnen..
 
Gjør som normalt. både farger hår og sminker meg.
Alt med måte, enten det er som gravid eller ei.
 
Jeg gjorde som normalt! Men i 4. svangerskapsmåned valgte jeg å bleke håret tilnærmet naturlig farge da det ble et ork og tungt for meg å farge hver måned :) så igjen to uker før termin stripet jeg det igjen for å føle meg freshere til fødselen :) gjør det du føler deg vel med!
 
Har ikke farget håret. Bruker nesten aldri parfyme eller sminke til vanlig, og enda mindre nå. Når det er praktisk mulig er det mannen som tar seg av vasking med sterke kjemikalier, maling og å fylle bensin nå for tida.

Jeg jobber masse i hagen, vasker hendene etterpå.
 
Gjør som normalt.
Jeg er frisør og har ingen betenkeligheter med å farge håret. Så lenge man ikke spiser det så går det nok fint.
 
Gjør også som normalt her :) Det eneste jeg holder meg unna av kosmetikk er hudpleieprodukter som inneholder retinol eller andre sterke syrer ;-)
 
Back
Topp