Farging av hår.

marikåpe

Andre møte med forumet
Jeg har egentlig lyst hår, men farget det mørke brunt ( nesten svart) for et par dager siden. Det er litt ujevnt noen plasser og så synes jeg det ble litt for mørkt. Har derfor tenkt å farge det igjen i en litt lysere brunfarge. Noen som vet hvordan håret "pleier" å reagere på det. Vet det kan være forskjell fra person til person, men er sannsynligheten større for at håret blir lysere, eller forblir det mørkt siden det er nyfarget. Er redd for å gjøre det mørkere. Noen med erfaring? Blir nok en frisørtime på meg når jeg får lønn:)

Hm..går det egentlig an å farge det lysere når det først er mørkt/svart? Man må vel kanskje først bleke det, for så å farge det igjen. Det vil jo slite veldig på håret. Har ikke veldig peiling altså, så kanskje best å gå til frisøren å høre. Fargen vil jo lysne litt av seg selv etterhvert da..men hvis du overhodet ikke er fornøyd, skjønner jeg at du vil gjøre noe med det fort.

Lykke til:)

Jeg tror nok ikke det er mulig å farge håret lysere. Da må det nok en bleiking til.
Du kan jo bleike, eventuelt stripe håret og så farge det opp igjen i en lysere farge. :)

Ikke farg det enda, vent til det har gått to uker, det lysner garantert av vask i dysjen. Håret er alltid mørkere rett etter man har farget det så lysner det etter noen dager, spesiellt hvis du var lys og farget det veldig mørkt :) Har det ikke lysnet etter noen uker så kan du heller farge det igjen, men ville gått til frisøren slik at du slipper bomfarging igjen :) 

om min farge er gått galt, så venter jeg 2-3 dager så farger jeg på nytt igjen med samme farge som jeg brukte. prøv å ta på fargen på det lyse først. pleier å bli gjevnere da.

FARGE lysner ikke FARGE. Da må det blekes. Hvis det allerede er ujevnt så bør du gå til frisør. Ikke sikkert frisøren kan utføre magi heller, men at det blir bedre tror jeg så absolutt. 

Jeg gikk fra helt platinablond til mørk brun i høst. Nå rett før sommeren hadde jeg lyst å bli lysere igjen. Gikk til frisøren som nesten bare lo av meg.... for å farge fra mørkt til lyster en prosess.

Først måtte hun ta avfarging i håret, for så å ta en mørk blond farge i. Fargen er ikke noe fin nå... Om noen uker skal jeg tilbake for å gå gjennom samme prosessen.... er vist ikke bare bare :/

LadyZ skrev:
Jeg gikk fra helt platinablond til mørk brun i høst. Nå rett før sommeren hadde jeg lyst å bli lysere igjen. Gikk til frisøren som nesten bare lo av meg.... for å farge fra mørkt til lyster en prosess.

Først måtte hun ta avfarging i håret, for så å ta en mørk blond farge i. Fargen er ikke noe fin nå... Om noen uker skal jeg tilbake for å gå gjennom samme prosessen.... er vist ikke bare bare :/

Forskjellige frisører, forskjellige meninger. Jeg ville ALDRI ha avfarget håret. Tar heller masse masse lyse striper i flere omganger, avfarging er så ekstremt skadelig på håret. 

Labambie skrev:

LadyZ skrev:

Forskjellige frisører, forskjellige meninger. Jeg ville ALDRI ha avfarget håret. Tar heller masse masse lyse striper i flere omganger, avfarging er så ekstremt skadelig på håret. 

Det kan hende, men heldig vis tok ikke mitt hår skade av det... Men jeg hadde så mørkt hår at jeg tror ikke lyse striper ville blitt noe bra. Tror fargen ville blitt j****g :/

LadyZ skrev:

Labambie skrev:

LadyZ skrev:

Det kan hende, men heldig vis tok ikke mitt hår skade av det... Men jeg hadde så mørkt hår at jeg tror ikke lyse striper ville blitt noe bra. Tror fargen ville blitt j****g :/

Avfarging= bleking. Uansett. Alle hår tar skade av det. Og joda, lyse striper blir bra. Er bare det at man må bruke 3-4 forskjellige blandinger. En i bunnen, en litt lenger ned osv. Forskjellig styrke på blekinga slik at det virker på forskjellige måter i forskjellige soner på håret. Også har man over en korrigering etterpå som fjerner det gule og gjør at det virker mye lysere. 

Tusen takk for alle svar. Ble litt klokere nå:) blir nok striping hos frisøren tenker jeg. Vil ikke bli lys igjen, bare en litt lysere brunfarge. Har vasket håret et par ganger, og er allerede litt lysere. Å så har kurtise blitt litt mer vant den nye fargen, så er ikke så missfornyd lengre:)

Jeg gjorde det samme som du, og dro til frisøren og har gradhvis stripet det lysere. Litt vanskeligere å gå tilbake fra mørkt til lyst, enn fra lyst til mørkt. Ville i grunn ikke turt å eksperimentert hjemme så mye med lysning. men lykke til.

Back
Topp