Fargevalg

Rubia

Forelsket i forumet
Jeg sliter litt med fargevalget mitt. Her er trådene jeg har brukt:

image.jpeg

Når jeg begynte å brodere, tok jeg feil farge i forhold til hva jeg hadde tenkt i midten av det grønne. Jeg tenkte det ikke var så farlig, siden kombinasjonen ville bli den samme uansett. Når jeg så begynte å brodere med den røde fargen, ser den mye rødere ut enn hva den gjør på dokka. Jeg synes fargen ikke passet.
image.jpeg
Så spratt jeg opp litt i den andre enden av broderiet, og broderte litt sånn som jeg hadde tenkt i utgangspunktet. Jeg synes da at fargene passer bedre, men det blir litt liten kontrast, så mønsteret kommer egentlig ikke frem. Beklager lite bilde, men det er bare dette hjørnet jeg har endret.
image.jpeg
Nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Skal jeg fortsette med den røde og finne en farge som matcher til å ha i midten? Feks en mørkere eller lysere rød? Skal jeg sprette opp alt det lyse og mellomste lilla, og brodere alt dette på nytt som i det nederste bildet? Eller skal jeg sprette opp alt det røde og velge en helt annen farge, som lys gult? Jeg vil helst ha rødt med ettersom jeg skal ha rødt i kraven. Eller skal jeg bytte ut rødfargen med en som er litt mer rosa i tonen? Alternativt begynne helt på nytt og bytte ut flere av fargene (veldig mange timers jobb)? Jeg har mest lyst til å bare fortsette, siden de andre alternativene innebærer veldig mye jobb, men jeg er på den andre siden bare nesten ferdig med den ene, og må lage en til.

Back
Topp