Fargevalg stue/kjøkken

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Da er tida kommet til å begynne å tenke på fargevalg til stue og kjøkken. Akkurat nå er det vegg i mellom de to rommene, men den skal rives og det skal lages åpen løsning. Jeg ønsker litt forskjell i farge for å skille stue og kjøkken på en måte, men samtidig skal fargene samsvare til hverandre.

Jeg har valgt morgendis i gang da jeg ønsket en lys farge, men ikke hvit :p

Jeg er ikke så glad i varme farger med gultoner i, mer på f.eks grått osv.

Vi har ikke fått tegnet opp kjøkken enda, men kommer til å gå for grå farge på innredning (litt mørkere grå type). Gulv ønsker vi trefarget med litt lys gråskjær i.

Innså nå hvor grå jeg er av person:hilarious:

Så, hva slags farger har dere i stue og på kjøkken, farge på kjøkkeninnredning og gulv?

På stua har vi hvite vegger og hvitt tak. Gulvet på kjøkken og stua er lys grå. Heter Københavneik.
Hovedveggen på kjøkken er decoblue og kjøkkeninnredning heter dark blue. Det er folie som vi la nå i høst. Strålende fornøyd med det. Kan virke mørkt, men har stor, åpen spisestue i forbindelse med kjøkken

Vi har mørkegrått høyglans kjøkken, med mineralmaling i grått på kjøkkenet (Valmuefrø) og en lysere grå farge på resten. Husker ikke fargen i farta, men et fra Jotun. Åpen løsning, så stua å er grå, med en kontrastvegg i blått. Den heter Havblå, fra Butinox.
og vi har gulv i gråtoner

Jeg har begynt å male stuen vår i minty breeze og soft mint. Synes det ble veldig fint :)

Jeg har begynt å male stuen vår i minty breeze og soft mint. Synes det ble veldig fint :)
Minty breeze har jeg faktisk valgt til kontoret, spent på å se hvordan det blir. Syns fargen ser veldig fin ut:D

Vi har mørkegrått høyglans kjøkken, med mineralmaling i grått på kjøkkenet (Valmuefrø) og en lysere grå farge på resten. Husker ikke fargen i farta, men et fra Jotun. Åpen løsning, så stua å er grå, med en kontrastvegg i blått. Den heter Havblå, fra Butinox.
og vi har gulv i gråtoner
Litt grå av deg, du også? :D

På stua har vi hvite vegger og hvitt tak. Gulvet på kjøkken og stua er lys grå. Heter Københavneik.
Hovedveggen på kjøkken er decoblue og kjøkkeninnredning heter dark blue. Det er folie som vi la nå i høst. Strålende fornøyd med det. Kan virke mørkt, men har stor, åpen spisestue i forbindelse med kjøkken
Så spennende med farger da :happy: elsker farger, men har tatt helt av med farger i alle soverom:hilarious: prøver å finne en nøytral farge som jeg også kan bli fornøyd med. Liker ascott f.eks, eller gjerne noe litt lysere også. Jammen vanskelig å velge :shy:

Jeg syns Lisa holt design på YouTube har masse fine ideer :) masse tips til hvordan man skal velge farger, hva slags farger som passer til hva slags rom osv :)

Her har vi gått for hvit stue og heller brukt farge på gardiner, puter o.l for da kan jeg enkelt «bytte farge» på stua etter årstider/ønske. På kjøkkenet har vi hvite vegger og grå kjøkkenskap + grå benkeplate i stein.

Her har vi gått for hvit stue og heller brukt farge på gardiner, puter o.l for da kan jeg enkelt «bytte farge» på stua etter årstider/ønske. På kjøkkenet har vi hvite vegger og grå kjøkkenskap + grå benkeplate i stein.
Jeg er så lei av alt hvitt etter å ha bodd her i snart 4år. Alt er hvitt her vi bor nå (tak, vegger på ALLE rom, hvitt kjøkken, hvitt bad osv. Trefarget gulv i stue og mørke fliser på bad + grå lister er eneste unntak:hilarious:). Så ja, kjenner at jeg er moden for forandring:p

Litt grå av deg, du også? :D
Ja :p generelt ikke så glad i farger, så vi har gråtoner i forskjellige nyanser overlat egentlig :p hvitt i gang og mellomgang, og en mørkere grå på vårt soverom, mens guttungen har blått og grått :p veldig enkelt å bytte annet interiør og jeg synes det funker :D

Jeg er så lei av alt hvitt etter å ha bodd her i snart 4år. Alt er hvitt her vi bor nå (tak, vegger på ALLE rom, hvitt kjøkken, hvitt bad osv. Trefarget gulv i stue og mørke fliser på bad + grå lister er eneste unntak:hilarious:). Så ja, kjenner at jeg er moden for forandring:p
Her også. Alt er hvitt med unntak av noen rom jeg har malt grått. Er som å bo på et sykehus. Alt er så sterilt :hilarious:
Vi skal kjøpe nytt hus og flytte snart så gidder ikke begynne med å male, men gleder meg til nytt hus. Kunne tenkt meg litt duse farger, noe som er lyst men fortsatt har farge

da skjønner jeg. Her er vår stue rimelig fargerik med sterke farger på gardiner (har mange vinduer) og mange sofa puter så hvitfargen er ikke så veldig fremtredende :p

Da er tida kommet til å begynne å tenke på fargevalg til stue og kjøkken. Akkurat nå er det vegg i mellom de to rommene, men den skal rives og det skal lages åpen løsning. Jeg ønsker litt forskjell i farge for å skille stue og kjøkken på en måte, men samtidig skal fargene samsvare til hverandre.

Jeg har valgt morgendis i gang da jeg ønsket en lys farge, men ikke hvit :p

Jeg er ikke så glad i varme farger med gultoner i, mer på f.eks grått osv.

Vi har ikke fått tegnet opp kjøkken enda, men kommer til å gå for grå farge på innredning (litt mørkere grå type). Gulv ønsker vi trefarget med litt lys gråskjær i.

Innså nå hvor grå jeg er av person:hilarious:

Så, hva slags farger har dere i stue og på kjøkken, farge på kjøkkeninnredning og gulv?
Vi maler kjøkkenet i Exhale (lys grønn/blå farge avhengig av lys), skal male kjøkkeninnredning svart.
I stua har vi hovedsaklig mdf panel i bomull og et hjørne i Dark Teal :happy:

Vi maler kjøkkenet i Exhale (lys grønn/blå farge avhengig av lys), skal male kjøkkeninnredning svart.
I stua har vi hovedsaklig mdf panel i bomull og et hjørne i Dark Teal :happy:
Exhale vurderte jeg sterkt på et av soverommene, men ble minty breeze isteden. Syns begge de så fine ut:happy:

da skjønner jeg. Her er vår stue rimelig fargerik med sterke farger på gardiner (har mange vinduer) og mange sofa puter så hvitfargen er ikke så veldig fremtredende :p
Hjelper med litt farge på interiør da :happy:

Her også. Alt er hvitt med unntak av noen rom jeg har malt grått. Er som å bo på et sykehus. Alt er så sterilt :hilarious:
Vi skal kjøpe nytt hus og flytte snart så gidder ikke begynne med å male, men gleder meg til nytt hus. Kunne tenkt meg litt duse farger, noe som er lyst men fortsatt har farge
Ungene fikk peke ut en farge de ville ha (av diverse jeg hadde plukket ut som jeg kunne leve med:hilarious:), så da valgte frøkna den som heter fjær. Minsten får linblå på rom. På soverommet er det malt med soft teal. Jeg elsker hvordan det ser ut, matte og fine vegger :D (og blå og grønne farger er visstnok bra å bruke på soverom:p).
Gang oppe og nede blir i morgendis. Trengte en lys farge da det ikke er vinduer der, samboer sier med en gang "hvitt" :depressed:

Så nå er det igjen stue, kjøkken og et siste soverom nede i første etasje.

Ja :p generelt ikke så glad i farger, så vi har gråtoner i forskjellige nyanser overlat egentlig :p hvitt i gang og mellomgang, og en mørkere grå på vårt soverom, mens guttungen har blått og grått :p veldig enkelt å bytte annet interiør og jeg synes det funker :D
Minsten får linblå på rommet sitt. Jeg kvernet lenge frem og tilbake, men falt alltid tilbake til den :happy:
Blir noe mer farger hos oss nå, men hovedsaklig på soverommene, frøkna valgte fjær av alle de fargene jeg sa at hun kunne velge mellom:p

Haha, skulle spørre om tips på monter ifht fargevalg..
Jeg hadde sett meg ut noen farger jeg kunne tenke meg, men ville høre ang dem og lys i rommet (har svære vinduer og mye lys i stua, vil ikke at farge skulle skinne lilla hvis det var en kald farge osv). Men han står bare og kikker på meg mens jeg peker ut farger, plukker ned fargeprøver etterhvert som jeg nevner og står med dem og sammenligner.
Han hadde ikke så mye annet å si:p
Så jeg ble noe stresset og pekte ut en av dem jeg hadde som alternativ og valgte nesten litt spontant :hilarious: håper det blir bra :D (tror jeg kjøpte et spann for lite da :facepalm:)

Back
Topp