Farger du håret som gravid?

Bonus2+1

Forelsket i forumet
Jeg er 9 uker på vei og håret burde hatt seg en runde med farging igjen, jeg bruker til vanlig syoss hårfarge.
Er det trygt å farge håret hjemme når man er gravid?

Dette lurer jeg på også. Står ikke noe i pakningsvedlegget om at man skal unngå det, og regner med at det hadde stått noe om det er farlig. Særlig mtp søksmål, hehe :P

Jeg farga håret flere ganger når jeg gikk gravid med eldste...i dette svangerskapet har jeg farget det en gang i uke 17.

Jeg farget det hos frisør. Vet ikke om jeg hadde tatt sjansen på hjemmefarging.

Vel, frisører som er gravide fortsetter å farge håret til kunder så det kan ikke være så ille.
Ville nok tatt sjansen på det

Jeg farger håret kun med hårfarge uten ammoniakk kjøpt på frisøren..swartzkopf sin farge. Det er ikke bra å bruke farge med ammoniakk når man er gravid..trekker seg inn i huda i hodebunnen :/ Jeg farger ettervekst ca en gang i måneden..så blir nokken ganger i løpet av svangerskapet..

Jeg farget det før jeg visste jeg var gravid. Skulle bli blond, endte med en hel masse forskjellige nyanser av brunt, rødt og oransje, med noen lyse striper innimellom :P Kjemikaliene kan reagere litt rart på hormonene. Tok en runde for å fikse det opp hos frisøren da jeg nærmet meg høygravid.

Valgte å ikke gjøre det, men vet at det finnes "trygge" hårfarge som ikke skal være skadelige. Prøvd å Google?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei. Første gangen turte jeg ikke...hørte det var trygt men kjemikalier er kjemikalier. Andre gangen var jeg så kvalm og svimmel at jeg ikke orket å stå lenge i dusjen og orket ikke tanken på den varmegreia de setter over hodet hos frisøren. Var uansett ustabil kvalm og visste aldri om jeg var i form til en eventuelt avtalt frisørtime. Med kolikkunge så ble det ikke gjort før hun var over 7 mnd gammel - nm i ettervekst ja!

De fleste er trygge for deg, det som kan skje at du ikke oppnår ønsket eller samme resultat som tidligere. Fordi pigmentene dine er litt ute å kjører for tiden...

Det er ikke farlig å farge håret om man er gravid☺ er utdannet frisør..

så lenge det er god lufting går det nok bare bra. :) Jeg gjorde det hos frisør en gang i løpet av svangerskapet, da brukte hun en farge som nesten ikke luktet, så det er jo også en mulighet.

Jeg farget også håret hos frisøren.

Back
Topp