Farger/bleker dere håret under graviditeten?

Kykkelykkeliky

Elsker forumet
Juligull2021
Augustbarna 2021
Min hårfarge er absolutt ikke naturlig og jeg bleker etterveksten selv med ca 1,5 mnd mellomrom. Selve fargen jeg bruker er ikke farlig på noen som helst måte, men jeg er litt skeptisk til blekingen. Ser at noen steder anbefales det ikke, andre anbefaler å gjøre det profesjonelt for å ikke få for mye kontakt med hodebunnen og noen sier det er helt trygt så lenge man ikke er allergisk...

Hva gjør dere? Lar dere etterveksten gro eller fikser dere den som vanlig?
 
Planlegger ingen hårfarge eller bleking av hår ila svangerskapet her, men nå gjør jeg ingen av delene til vanlig heller så det har mest med det å gjøre.
 
Jeg tror jeg dropper det, rett og slett fordi jeg ikke orker å lese meg opp på om det er trygt eller ikke.
 
Dersom det hadde vært farlig å holde på med farge og bleking når man var gravid, så vil jeg tro at alle frisører hadde blitt syke.eldt tvert når de ble gravide, men det blir de ikke ;)

Hilsen ex-frisør:happy:
 
Sniker. Bleker etterveksten hver 7-8 uke og har gjort det hele graviditeten ☺️ Fått beskjed om at det er helt trygt, men at noen få kan merke fargeforskjell pga hormoner. Har ikke merket det.
 
Skal til en grønn salong og vil tro det er bedre ettersom det er mindre kjemikalier :woot:
 
Har planlagt å bestille time for striper / ettervekst om ca 1 mnd, når det er tid for det. Tenker at jeg kan spørre frisøren om produktene hun bruker når jeg bestiller, for sikkerhets skyld :)
 
Kommer til å farge ettereksten hjemme, og sikkert hos frisør en gang i nærheten av termin. Gjorde det forrige gang også og fargen ble som den skulle og jeg fikk ingen reaksjoner.
 
Jeg kommer til å stripe (med bleking) håret som vanlig :)
 
Håret mitt er for slitt til å blekes igjen. Så har kjøpt en hårfarge jeg skal bruke når vare jentungen i huset slutter å si at hun ikke liker den fargen og at hun helst vil ha meg blond. :hilarious:
 
Farger håret en gong i mnd, og kommer til å fortsette med det:happy:

Har ingen planer å ligge å føde som ei grå bestemor :p
 
Striper hår etter uke 12. Det hadde sikkert gått fint å stripe før uke 12, men da var jeg så kvalm at det var umulig å gjennomføre av den grunn:p
 
Ja, det gjør jeg. Hadde det bært veldig skadelig for fosteret, så tipper jeg det hadde vært ulovlig i et såpass strengt land som Norge. Ville vel også vært umulig for frisører å jobbe når de var gravide om det var så farlig
 
Ja, jeg skal til frisøren nå i mai for å stripe håret :)
 
Back
Topp