Fargeblinde?

Pandura

Forelsket i forumet
var på foreldresamtale i bhg og der lurte de på om frøkna mi var fargeblind..jeg sa dt visste jeg ik, for vi var på 4 års kontroll hos legen på HS og der var synet bra, mn da ble det ik testa i fht farger....
hun klarer ik å skille rød og grønn..hun klarte alle de andre fargene, mn de i bhg hadde lagt merke til at hun slit veldig med de to fargene...har selv lagt merke til det, mn ik tenkt over det...og etter at bhg sa dt så har jeg sett mer og mer til at hun slit med de fargene...

bhg ville at jeg skulle få sjekka synet hennes på nytt igjen, mn trudde de ik kunne gjøre noe med fargeblindhet??? skal ringe HS imorra om time til å få sjekket det igjen.....

er det noen andre julibarn som er fargeblinde???

Vi har tenkt på dette samme, skal prøve å få sjekket det.
Vi har ikke vært på 4 årskontroll ennå, så skal høre med HS hva hun tenker om saken.
Her er det også rød og grønn det går på.

Kjenner ikke til det, men har andre ting å stri med her.
Håper du finner ut av det og får hjelp[;)]

[:)]..ja, dt er greit å få finni det ut...er bare en ting av toppen med det hu slit med[:)]...ville bare få det undersøkt før hun skal begynne på skola om snart 1,5 år....[:)]

Lukas også blander ofte rødt og grønt.
Jeg nevnte det på 4 års-kontrollen og hun legen sa at de ikke testet dette så tidlig. Dette pga at de må kunne tall for å ta de fargeblind-testene.
Men sliter han fortsatt når han begynner på skolen så sjekker de det på 6 års-kontrollen.

Tok det opp på 4 årskontrollen i dag, og det var så passe vanlig å blande mellom rød og grønn i denne alderen..
Det var ikke noe vits å bekymre seg for dette ennå, og kunne godt vente med å sjekke det yttligere..
Så da tar vi det med ro, enn så lenge!

Vi var hos legen igår og fikk sjekket det opp igjen..mn han trudde ik hun var fargeblind, mn hun skulle bli sjekka på nytt igjen når hun skulle begynne på skolen...så da tar jeg det med ro...[:)]..og har sagt ifra til bhg at det ikke var noe de trengte å tenke på....og hvis det var noe de lurte på ang det, så kunne de bare ta kontakt med HS[:)]..

ORIGINAL: jas

Tok det opp på 4 årskontrollen i dag, og det var så passe vanlig å blande mellom rød og grønn i denne alderen..
Det var ikke noe vits å bekymre seg for dette ennå, og kunne godt vente med å sjekke det yttligere..
Så da tar vi det med ro, enn så lenge!

Det tenkte jeg på også. Det er ikke uvanlig at det er de to fargene som blandes. Thea gjorde det selv i sin tid, men nå ser hun forskjell. Tror bare dette har noe med urviklingen av øyet å gjøre. At ting er stadig under utvikling, sånn att dette faller mest sansynlig på plass etterhvert.

Back
Topp