Farge?

OktoberLykkerus

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Når er det liksom "for sent" for de små å skifte farge på øynene? Far har helt brune, jeg har brun/grønne og Liam har fortsatt blå!

Altså han er jo verdens fineste med blå øyer, men har alltid drømt om en fin liten gutt med brunt hår og brune øyne :) Pluss at jeg har en svigermor som alltid skal nevne noe om det og irritere meg, så hadde vært veldig fint om de skiftet!
 
Leste et sted at ved ett års alder har de fått den fargen de skal ha. Vet ikke om det stemmer da.
 
Felix sine øyne gikk fra blå til brune når han var ca 3.5mnd. Da begynte vi å ane brunskjær i dem. Nå er dem helt brune, men blir mørkere og mørkere :)
 
De fleste har vel fått øyenfargen sin når de er rundt året :)

Selv har jeg øyne som veksler mellom å være blå, grå og grønne, og det eneste som er konstant er noen brune prikker. Nå for tiden er de blå. Blir 37 i år, så det er vel på tide at de bestemmer seg snart :p
 
Jeg gikk fra blå til grønn etter jeg ble ett år. Min lillesøster fikk grønne øyne veldig gradvis, fram til hun var ca 12(!) år. De var blå fram til hun begynte på skolen ihvertfall.
 
Her e da vel ganske tydelig at han har samme augena så mammo si :p
Ganske mørk blå med mørk/markert kant rundt :p
Jentungen har lyseblå auge med samme mørke kanten rundt :)
34xi7h0.jpg
Jentungen
2015-05-27 21.59.35.jpg
 
Last edited:
Takk for svar jenter! :) Da satser jeg på at de vil skifte etterhvert. Ikke at det er noe galt med blå øyer, men hadde vært koselig om han fikk mine eller pappas øyne :D
 
Når er det liksom "for sent" for de små å skifte farge på øynene? Far har helt brune, jeg har brun/grønne og Liam har fortsatt blå!

Altså han er jo verdens fineste med blå øyer, men har alltid drømt om en fin liten gutt med brunt hår og brune øyne :) Pluss at jeg har en svigermor som alltid skal nevne noe om det og irritere meg, så hadde vært veldig fint om de skiftet!

Har d likens her...bare jeg og far har brun/grønne øyne, men lillegutt han brun innerst, blå så en tydelig grå kant ytterst :p
 
Back
Topp