Farge/stripe håret som gravid

Bella2

Betatt av forumet
Julibarna 2019
MayDay2021
Noen som vet om det er farlig eller ikke? Har så mye ettervekst :arghh:

Da er vi to ;)
Sist gravidtet gikk jeg kun til frisør som hadde økoligisk hårfarge som skal være mye mer skånsomt. Men jeg var liksom ikek fornøyd med frisøren, så orker ikke bruke penger der da. Mange sier det er trygt, men kjenner jeg kvier meg litt å dra til frisøren nå.

Var hos frisøren et par ganger i mitt forrige svangerskap og stripet håret, og det skulle være helt trygt :)

Det finnes mye forskjellig informasjon rundt det der. I Norge regnes det som trygt, men retningslinjene i andre land fraråder det, og da blir jeg skeptisk!
Jeg hadde hår som er mye lysere enn min naturlige hårfarge farge da jeg ble gravid, så har en helt grusom ettervekst nå :rolleyes: Jeg har allikevel bestemt meg for å ikke gjøre noe med den før jeg har passert 12 uker, jeg føler det er litt mindre sårbart da. Etter 12 uker kommer jeg til å stripe/farge i en farge som ikke er så langt fra min egen, så slipper jeg forhåpentligvis å gjøre det flere ganger i graviditeten...

Lest at man ikke bør farge håret sitt i svangerskapet pga hormonene gjør at fargen kan bli annerledes enn det det skal :woot:

Lest at man ikke bør farge håret sitt i svangerskapet pga hormonene gjør at fargen kan bli annerledes enn det det skal :woot:
Dette forandret seg permanent hos meg etter tidligere svangerskap. Etter førstemann ble håret mitt bare gult når de brukte samme produkter som før graviditeten. Har ikke endret seg tilbake.

Takk for svar! Har lest at fargene har utviklet seg så mye de siste årene og at det ikke skal være farlig, men blir jo skeptisk når de fraråder i andre land som Campanilla sier. Blir kanskje også å drøye det til etter uke 12 :)

Det er ikke farlig å farge håret, men du kan risikere å få en annerledes hårfarge pga hormoner. Jeg har farget hår ute at det var et problem, men for meg så spilte det ikke så stor rolle om det ble litt annen nyanse på håret

Jeg skal til frisøren neste torsdag og har ikke ofret det en tanke. Nå går jeg riktignok til grønn frisør allerede, så det kan være litt av grunnen til ingen bekymring. :p

Skal til frisør neste lørdag. Trenger litt å friske meg opp før jul og nytt år. Tror ikke det er så farlig.:smiley-bounce012

Det er helt trygt!:) Som de andre sier, det KAN bli en annen farge, pga hormoner.
Og hvis du skal stripe/bleke det hjemme, så er kjemikalene litt sterke å puste inn, så da kan det være lurt å ta en handlepose over håret, som en lue, så begrensens innhaleringen:) men vær obs på at det blir varmt inni posen og at striping/bleking kan gi fortere resultat:) Lykke til:happy:

I begge forrige svangerskap var jeg hos frisør flere ganger for bleke-striping. Og var der senest i går:cool:

Jeg jobber som frisør og er 26+4 og kan si at det er mye tryggere å farge håret nå enn for 10 år siden fargene er blitt mildere samt ikke like sterke vannstoff som før. Eneste som kan skje er pga alle hormonene i kroppen så kan fargen ikke bli sånn man vil i utgangspunktet men er veldig sjeldent det skjer

Back
Topp