Farge på terrassebeis? *stå i stil med interiøret inne i huset?*

Trone

Gotta love ebay
VIP
Vi holder på å rense terrassen nå og skal velge ny beis. Og vi er selvfølgelig uenige i fargen, hehe!!
Han vil ha en dypere brun og jeg vil ha en lys farge.

Inne har vi litt sånn shabby chic/vintagestil, altså lyse og varme farger. Derfor føler jeg det blir seendes rart ut dersom vi kjører en mørk farge ute?
Huset er forøvrig grått nå, men vi skal male det hvitt igjen til neste år.

Eller er det bare jeg som tenker sånn? 

Vi har blitt enige om at vi skal beise med trebitt så vi slipper å gjøre dette hvert år.
Og da har de disse fargene:
http://trebitt.jotun.no/artikkel/trebitt-superbeis-og-oljebeis

Jeg ser for meg kanskje grå antikk, men han vil ikke ha noe gråaktig. 
Tror han vil ha tjærebrun eller kastanje. 

Enig med mannen, synes tjærebrun kommer til å bli en fin kontrast.

Vi maler selv huset hvitt iår, og har Butinox sin 1002 Furu på terassen, ser noe lik ut i tonene.

Jøss, er det faktisk folk som leser på dette forumet fremdeles? Heheh!! :)

Takk for svaret, miss!! :D Joooo, jeg kan jo forsåvidt se den at det kan være ett fint avbrekk :) Viste han fargekartet, men det var ingen han likte der da :/ Han kunne til nøds like kastanjefargen..

Vi har blitt anbefalt trebitt siden den visstnok skal holde lengre enn de andre type beisene. Vi har bare brukt beis en gang tidligere, men vi flyttet året etter så vi fikk ikke sett hvordan det ble når det hadde stått ett år.

Hvor lenge er det siden dere beiset?

Vi diksutera akkurat det samme ;)

Vi diksutera akkurat det samme ;)

Trone skrev:
Jøss, er det faktisk folk som leser på dette forumet fremdeles? Heheh!! :)

Takk for svaret, miss!! :D Joooo, jeg kan jo forsåvidt se den at det kan være ett fint avbrekk :) Viste han fargekartet, men det var ingen han likte der da :/ Han kunne til nøds like kastanjefargen..

Vi har blitt anbefalt trebitt siden den visstnok skal holde lengre enn de andre type beisene. Vi har bare brukt beis en gang tidligere, men vi flyttet året etter så vi fikk ikke sett hvordan det ble når det hadde stått ett år.

Hvor lenge er det siden dere beiset?

Vi har beisa to år på rad, ifor fjor og i fjor. Burde tatt iår og, men maler huset istedet. Så får bli neste år.

er jo overhodet ikke nødvendig så ofte, men når vi kjøpte huset hadde terassen stått ubehandlet i ti år. så prøver å beise den opp, hvis ikke må vi bytte hele greien om noen år likevel.

Sann ser det ut med 1002 Furu fargen.

Det var jo en fin farge! :) Den skal jeg vise han.

Men tror nok ikke han gidder dette her hvert år. Hahaha!!! Den er behandlet hvert tredje år frem til i fjor, så vi hadde ikke trengt å gjort noe i år. Men vi vil bytte farge uansett.

Er jo kjipt å gjøre dette hvert år hvis man kan ta det hvert 3 eller 4.de år. Men så har vi det igjen at ingen av fargene på trebitt var innertier :/

Kanskje bare ta hvit bengalakk på hele shiten, hahahah!!!!!!!! :p

Trone skrev:
Det var jo en fin farge! :) Den skal jeg vise han.

Men tror nok ikke han gidder dette her hvert år. Hahaha!!! Den er behandlet hvert tredje år frem til i fjor, så vi hadde ikke trengt å gjort noe i år. Men vi vil bytte farge uansett.

Er jo kjipt å gjøre dette hvert år hvis man kan ta det hvert 3 eller 4.de år. Men så har vi det igjen at ingen av fargene på trebitt var innertier :/

Kanskje bare ta hvit bengalakk på hele shiten, hahahah!!!!!!!! :p

Beis skal jo holde i mange år, er bare vi som føler vi må gjøre det siden plankene er slitte!!

Han likte godt fargen dere har, så jeg takker for bildet :) Han hadde sett for seg en mørkere, som jeg sa, men syntes deres var fin. Så jeg tror vi ender opp med den eller en som likner!
Juhuuu for ikke mørkere! Hehe

Back
Topp