Farge på lister o.l.

• Trådstarter Trådstarter Sunshine*
  • Opprettet Opprettet
S

Sunshine*

Guest
Er det noken som veit ka fargekode det er på kvitfargen som blir brukt på ferdigmalte lister, møbler o.l? Er sikkert litt forskjellig frå produsent til produsent, men rekner med at dei er relativt like :-)

Møbler varierer nok veldig fra produsent til produsent, men hvite lister og panelplater kommer i fargen "bomull", kode s-0502-y. Det står ofte at det er "egghvit" (som har fargekode 0502-y), men det er faktisk Bomull som er det riktige.

Takk for svar :-)

Då skal eg prøve bomull denne gangen. Har brukt antikkhvit før, men den var absolutt ikkje lik på verken lister eller møbler.

Sunshine* skrev:
Takk for svar :-)

Då skal eg prøve bomull denne gangen. Har brukt antikkhvit før, men den var absolutt ikkje lik på verken lister eller møbler.

antikkhvit er helt annerledes ja.. :)

Det er forøvrig jotun som kaller s0502y for bomull, hos andre kan den feks hete eggeskall... jeg oppgir derfor bare koden når jeg skal ha maling. Vi har brukt den i hele huset, på vegger, tak, lister, dører og til og med kjøkkeninnredningen.
Har malt med ulik type glansgrad - og på kjøkkenveggene er det malt med den matte malingen - den "gorgeous, gorgeous, gooooorgeous"malinga.... Så det er litt forskjell allikevel :)

Det er "bomull" på slike ferdigmalte lister og dører ja, jeg visste det egentlig fra før men fikk det opplyst da jeg kom i butikken og sa at jeg trengte den malingen som ferdigmalte lister kom med ;-)

Back
Topp