Farge på brudekjole?

Sjakkruta

Tobarnsmamma <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Noen som har erfaring/peiling/mening om hvilken farge som passer hvem?

Jeg er veldig blek i huden, men har ganske mørk brunt hår og svarte øyenbryn/øyenvipper. Fargene man kan velge mellom er vel gjerne hvit, ivory, rosa og champagne.

Ja jeg vurderer å dra i en brudesalong å prøve, men er rimelig sikker på å kjøpe på nett, og føler derfor at det kanskje er litt frekt :p

Det er ikke frekt å prøve selv om du skal handle på nett. De aller fleste går i flere butikker og prøver, men kjøper jo bare hos en;) om du kjøper på nett eller hos en annen har ingen betydning for dem.

Hvit er veldig fint. Blir du noe brun? For da kan du brune deg litt på forhånd så du slipper å føle deg så blek.
Og nei, ikke frekt å prøve kjole i butikk uten å kjøpe noe. Det er tross alt brudekjole, så da bruker man lang tid :)

Jeg er brun i håret og har grei farge. Blir gyllenbrun på sommeren. Jeg passet helt klart ivory best og skal ha det ☺️

Synes du skal dra innom en salong å prøve uansett. Er mange som er innom salonger å prøve uten å kjøpe noe med en gang, så du trenger jo ikke si du skal handle på nett ;)

Det er ganske få som kler kvit kjole, dei aller fleste kler ivory. Eg ville gått og prøvd og sett. Det er jo kjempegøy å prøve kjole, og i tillegg er det veldig vanskeleg å vite kva ein kler før ein prøver det på. Eg enda ikkje opp i ein slik eg såg for meg på forhånd;)

Hadde ikke nølt med å prøve i salong, da kan du jo også spørre de om akkurat det med farge :) Husk å tenk over fargen du velger og evt brudepikekjole eller vesten til mannen også, finest om det er likt synes jeg:)

Min var beige med litt rosa :) ikke en typisk brudekjole da, var mer vinterinspirert, hvor noe var strikket og noe var stoff, med litt blomder og garn. Syns det gikk fint med slik farge til mitt brune hår :)

Bare gå i butikker og prøv deg fram :) det er din dag <3

Syntes også du skal gå i butikk og prøve, viktig at du blir fornøyd :D

Var på brudesalong, endte opp med ivory. Jeg er også lys i huden, mørkt hår og øynebryn. Men giftet meg i fjor sommer og da var det veldig mye sol så ble veldig brun til å være meg.

Tusen takk for alle svar :)

Kan nok bli litt brun, men da må det være mye sol og jeg må "ha tid" til å gjøre noe med det :p

Får vel ta meg en tur i butikker å prøve da :D

Jeg hadde ivory på min :-) Dra til en brudesalong og se hva du kan tenke deg og bestille en time kan være å anbefale for da har du en av de ansatte med deg for prøvetime :-) På denne tiden og frem til september ca har de veldig mye å gjøre og du kan risikere å komme inn i butikken også har de ikke tid til deg. Lykke til :-)

Back
Topp