Farge på benkeplate på kjøkken

KarMa83

Forelsket i forumet
August 2018
Marshmallows 2022
Tenkte jeg kunn høre om råd fra dere:) Ikke babyrelatert da:joyful:
Jeg skal pusse opp kjøkkenet mitt og hadde tenkt å velge en tynn sort benkeplate. Ser veldig mange som pusser opp nå velger hvit benkeplate. Dette er jo veldig fint og rent, men lurer på hva som er mest praktisk. Tenker at på sort vil man jo se støv og annet rusk veldig godt også. Jeg skal ha hvite skap og sort vask.
Hva har du? Er du fornøyd? :happy:

Vi har mørk, mørk grå oppå lys grå kjøkkeninnredning. Angrer på at vi ikke valgte en med litt «mønster» eller «glitterprikker» i. Vår er nesten ensfarget (silestone). Støv rekker det ikke å bli der, så det vet jeg ikke om viser så godt, men alt av fettflekker, fingermerker osv viser, nesten som på høyglans skapdører.

Mitt beste tips er å ta med deg noe litt klissete/fettet til kjøkkenleverandøren og teste hvordan fettflekker/fingermerker synes - uansett farge...

Vi har svart med litt mønster i, og er forsåvidt fornøyd med dette. Men fettmerker viser ganske godt for den er litt blank. Så ville nok valgt en litt mattere variant. Men veldig enkel å holde ren siden den er så glatt. :)

Vi har hvit laminat fra ikea :) Syns ikke den er et problem å holde ren, flekkene etter matsøl ser man jo lett, den er enkel å vaske og man ser ikke fingeravtrykk eller slikt, så trenger ikke å polere den skinnende hver dag!

706E0D31-82B4-4D03-8DD8-F5085F1DEABE.jpeg Dette er riktignok fra badet, men man får sånn til kjøkken også med et stort utvalg vasker. Støpes på mål. Kunne gjerne hatt sånn på kjøkkenet. Veldig fornøyd. Lett å vaske, tåler mye og skitten synes ikke så lett.

Vi har mørk, mørk grå oppå lys grå kjøkkeninnredning. Angrer på at vi ikke valgte en med litt «mønster» eller «glitterprikker» i. Vår er nesten ensfarget (silestone). Støv rekker det ikke å bli der, så det vet jeg ikke om viser så godt, men alt av fettflekker, fingermerker osv viser, nesten som på høyglans skapdører.

Mitt beste tips er å ta med deg noe litt klissete/fettet til kjøkkenleverandøren og teste hvordan fettflekker/fingermerker synes - uansett farge...

Ja det er jo absolutt mest praktisk med en med litt mønster i :happy: Jeg ønsker enten svart eller hvit, så har egentlig utelukket sånne med mønster i. Hadde en sånn skikkelig kjip gråmelert i den lille leiligheten jeg hadde da jeg studerte, har alltid tenkt at sånn vil jeg ikke ha igjen. Hadde jeg skulle brukt mer penger på kjøkkenet ville jeg nok vurdert en fin grå i en eller annen form for stein. Ja fett synes jo veldig godt på sånne glatte ensfargede flater, jeg kommer nok ikke unna det.

Siden jeg skal på IKEA tror jeg ikke jeg tør å ta med fett å begynne å smøre på:joyful: Men takk for tips!

Vi har svart med litt mønster i, og er forsåvidt fornøyd med dette. Men fettmerker viser ganske godt for den er litt blank. Så ville nok valgt en litt mattere variant. Men veldig enkel å holde ren siden den er så glatt. :)

Ja det er jo skikkelig lekkert med glansfull benkeplate, men som du sier, sikkert mer praktisk med en mattere:happy:

Vi har hvit laminat fra ikea :) Syns ikke den er et problem å holde ren, flekkene etter matsøl ser man jo lett, den er enkel å vaske og man ser ikke fingeravtrykk eller slikt, så trenger ikke å polere den skinnende hver dag!

Ja det er IKEA jeg også skal ha. Står mellom hvit og sort, godt å høre at det fungerer bra med hvit og IKEA sin:) Den sorte jeg ser på er en tynn på 1.8cm, så ikke ut som de hadde denne i hvit? Har du den som er 2.8cm eller noe sånt? Har du hatt den lenge? Hvilke skap har du til? Legg gjerne ved et bilde hvis du har lyst:)

Så man må ha melert for å skjule flekker:rolleyes: Ja ja, får heller vaske mye da:D He he...

Ikke sikkert det gjelder alle typer overflater. Vi har silestone. På badene har vi sort med litt «glitter», og der viser ingenting av hverken støv eller skitt.

Tenkte jeg kunn høre om råd fra dere:) Ikke babyrelatert da:joyful:
Jeg skal pusse opp kjøkkenet mitt og hadde tenkt å velge en tynn sort benkeplate. Ser veldig mange som pusser opp nå velger hvit benkeplate. Dette er jo veldig fint og rent, men lurer på hva som er mest praktisk. Tenker at på sort vil man jo se støv og annet rusk veldig godt også. Jeg skal ha hvite skap og sort vask.
Hva har du? Er du fornøyd? :happy:

Kommer jo litt an på materialet tenker jeg. Vi har grå med litt mønster i, er veldig fornøyd.

Vi har denne :) er veldig fornøyd [emoji1305]IMG_0206.jpg

Har hvitt kjøkken fra Ikea med Voxtorp-fronter, svart vask og hvit laminat benkeplate. Valgte samme benkeplate forrige kjøkken vi pusset opp også, syns det ser fint ut og er praktisk å holde rent :)

Har hvitt kjøkken fra Ikea med Voxtorp-fronter, svart vask og hvit laminat benkeplate. Valgte samme benkeplate forrige kjøkken vi pusset opp også, syns det ser fint ut og er praktisk å holde rent :)

Det er voxtorp jeg også skal ha:) Har du bilde jeg kan få se?

Back
Topp