Farge på barnerom :D

Sistine

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Hvis det blir ei jente som tul sa så har jeg veldig lyst på støvrosa som jeg har sett bilder av barnerom med.
Blir det gutt så lurer jeg på om jeg vil ha minty breeze. Har den i gangen og elsker den fargen. Guttungen på snart 6 har kveldshimmel og den er kjempe fin men synes den blir litt mørk tl baby :)

Hvilke farger tenker dere på?

** tenkte ikke på å legge denne inn under barnerom/tips tråden, og får ikke slettet **

Her er det, etter veslas ønske "Morgendis" - en lys gråfarge på alle soverom. Grått går til alt så fargen forblir.

Her er det, etter veslas ønske "Morgendis" - en lys gråfarge på alle soverom. Grått går til alt så fargen forblir.
Den er fin den, i rett lys Hehe. Mamma å pappa har den i hele stua og er nydelig :) når vi prøvde den i stua ble den blå!! Skal de dele rom? Hvor gammel er storesøster?

Den har vi i stua, fin nyanse :)

Her blir det hvitt.... enklest... gubben ofrer gutterommet sitt, så vi gjør ikke andre forandringer der enn bytte farge på gardin og pynte ting etc utfra hvilket kjønn det viser seg å være :)

Her blir det hvitt.... enklest... gubben ofrer gutterommet sitt, så vi gjør ikke andre forandringer der enn bytte farge på gardin og pynte ting etc utfra hvilket kjønn det viser seg å være :)
Haha. Det gjør min å :D han har nå fått PC pult i stua :) har gitt bort og solgt masse. Stakkars mann Hehe.

Haha. Det gjør min å :D han har nå fått PC pult i stua :) har gitt bort og solgt masse. Stakkars mann Hehe.
Her går det i playstation og alt annet stæsj han har der inne... godt vi har en svæær tv benk oppe vi kan skjule det i :P

Her blir det samme lyse/mellomblå farge som vi har på soverommet dersom det blir gutt. Husker ikke hva fargen heter, men den er helt nydelig og så beroligende!! Blir det jente blir det nok en eller annen lys farge på tre av veggene og så en dyp lilla kontrastvegg. Rosa soverom blir faktisk for mye selv for meg som elsker rosa, men blir nok mye annet rosa stæsj på rommet isteden :p

Den er fin den, i rett lys Hehe. Mamma å pappa har den i hele stua og er nydelig :) når vi prøvde den i stua ble den blå!! Skal de dele rom? Hvor gammel er storesøster?

Jeg prøvemalte den i min forrige stue, blå der også! Det ble kalkgrå i stedet. Grunnen til blåfargen var visst lyset. Har man masse vindu er det det naturlige lyset som kommer inn som får frem det blå i fargen.
Takk for tipset sa jeg til damen i malingsbutikken. Ikke så lett å skjønne seg på slikt når man er delvis fargeblind

Ja, den er flott, i rett lys! Tok morgendis på kjøkkenet også, og der er den ikke like fin :banghead:skulle ha "tåkedis" og det blir å male kjøkkenet på nytt ja!

Ånei! Vesla og vesla, hun er 9 år så de skal ikke dele rom. Sånn det er nå så havner vel begge to på rommet mitt:angelic: Selv om de begge har hvert sitt rom.

Vi har akkurat bygget nytt hus og valgte fargen Minty Breeze på barnerommet allerede da - før vi ble gravide. Så den blir værende uansett om vi får gutt eller jente. [emoji5] Kjempefin farge som passer fint til begge kjønn, synes jeg.

Vi har den forresten også i gangen, mens hele stuen er malt i Soft Mint, så vi er glade i mintfarger her i huset [emoji28]

Vi går for tapet på en vegg med grønn og hvite dyr og en hvit/grønn farge på resten av rommet om det blir jente eller gutt.

Flyttet for ikke lenge siden i nytt hus og malte da det ene rommet i en lyseblå farge som heter frost. Jeg elsker blått og synes det passer fint til begge kjønn:)dessuten har vi malt nok på en stund føler jeg med tanke på at vi malte alle rom inne og hele huset utvendig i 2015-2016 før vi flyttet inn :wideyed:

Blått passer absolutt begge kjønn. Jeg blir helt sliten av det farge greiene jeg.
Kjøpte nytt regntøy til guttungen på snart 6. Var mørke blå jakke og rød bukse. Han nekter å ha på rød bukse for han mener den ligner på rosa og han vil ikke ha på jente farge. Buksa er ordentlig rød liksom. Gir opp helt jeg.

Skulle mat rommet hans rosa fra dag en lol ;)

Jentene har hvitt rom med lister i lys aubergine. Men drittjobb og male lister pluss at fargen ikke egentlig sitter 100% fordi vi kjøpte ferdigmalte lister (jadajada, lært nå). Vi skulle egentlig ha morgendis i halve huset, men så langt er det kun loftsstue og gang og trapp som er det. Den ble helt forferdelig på gjestetoalettet, så der ble det sober med en vegg med div farger + strekmannen rundt om. Stua ble tapetsert i en gråmønstret farge og kjøkken blir nå gullfarget med sort kjøkkeninnredning og hvitt tak. Soverommet vårt blir nok deco blue tror jeg, og kanskje litt sophisticated blue. Mens nye barnerommet blir nok morgendis med evt pilasterblå mønstre tror jeg. *sukk* Når kjøkken og disse 2 soveromma er ferdig malt, da begynner det å komme seg.. Men jeg er virkelig fornøyd med de endringene vi har gjort så langt. Det har gitt et stort løft på hele huset. Ja, også har vi 2 yttervegger i en blå farge og 2 i brun jord... håper å ha hele huset i samma farge før sommeren er over. I år blir det leid inn folk til den jobben for det er alt for få dager i dette området til at vi har kapasitet til å bli ferdig sjæl...

Back
Topp