Farge på avføringa

Trulte74

Forumet er livet
Mina har hatt mye grønn avføring de siste ukene. Er det "rett" farge? Hun har hatt mye magevondt i ca 14 dager nå, lurte på om det er noen sammenheng der.

Vet ikke tulla mi har gul

Jonas har grønn avføring når jeg har spist noe han ikke tåler så godt! prøv å tenke ut om du har spist noe spesielt?!

Lille Paal har hatt lysegrønn avføring den siste uke, men har ikke skreket noe så jeg vet ikke om han har vondt i magen. Som oftest er den mørkegul.
At noen kan spise peanøttsmør igjen etter å ha skiftet sånne bleier skjønner ikke jeg....

"Vanlig" babybæsj er gul...Er den grønn pleier det å være pga at ungen ikke tåler det vi mamma'ene spiser!

oi, hmm... Jenta mi har alltid gulgrønn bæsj, med litt "prikker" i [&:]. Men hun er aldri grinete fordi jeg har spist noe rart. Spiser egg og ryvita knekkebrød (grovt) hver dag og havregrynsgrøt jeg da..Og ellers ganske varierende mat.. kan det ha noe med at jeg spiser veldig grovt, eller at hun reagerer på egg? men hun gråter ikke pga magevondt tror jeg ikke, og hun promper (unnskyld språket), bæsjer og raper ofte! Bæsjer mange ganger daglig egentlig. Er det galt? [&:]

Leste dette på nettet her i stad.. Trenger ikke bety at din baby har akkurat dette, men det er noe å være obs på..

Kan det være noe annet? Hvis barnet ditt har vært friskt og uten kolikkplager og så plutselig skriker og gir inntrykk av smerter skal du være på vakt og be om legetilsyn. Spebarn og småbarn kan ha en tilstand som kalles invaginasjon og som gir kolikklignende og sterke smerter. Av og til vil det da også komme slim og blod i avføringen. Tilstanden skyldes at et stykke av tarmen trekkes inn i tarmen nedenfor, omtrent som du vrenger en strømpe. Dette vil gi full stopp i tarmen med samme virkning som tarmslyng og er en farlig tilstand som skal behandles på sykehus. Ofte kan en rette det hele igjen med et spesielt klyster samtidig som tarmen røntgenundersøkes. Det forekommer også at barnet må opereres for å bli friskt igjen.

Back
Topp