Farge på avføring endret

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
-ADVARSEL , bæsjespørsmål :knegg: -

Lillegutt på 11 uker sliter med vekta fordi jeg lager «skummamelk» og han gulper som fy i tilegg. Så jeg gir nå morsmelkerstatning 4 ganger daglig etter amming.

Han har vært mye urolig og grått mye etter jeg økte mengden erstatning. Jeg vet ikke om det er reaksjon på det, eller utviklingstrinn. Men i tilegg har bæsjen endret farge fra sennepsaktig til lysebrun og illeluktende:sick009.

Dere som også gir erstatning, hvilken farge er avføringen :scratch? Lurer på om det er den økte mengden erstatning som gjør at avføringen har endret seg
 
Sennepsgul, kan være litt hint av mosegrønn noen ganger :)
Det grønne kommer av jernet :)
Og ja, det lukter skikkelig sur melk/råtne egg.. rett og slett jævlig, men jeg elsker lukta fordi det betyr at han ikke er forstoppa, som er et av marerittene:p

33eeee61-0ac8-485b-8b3f-45f80ce775a8.jpeg
 
Her ser eg ofte at det er ganske grønt (som nesten dark green på bilde til skvirevippen) og så sennepsgult til gult. Dette er i samme bleia, men eg ser ke som er komt først. Det lukter vondt, men elsker lukta eg også. Berre det er i bleia & ikkje sitter fast i magen, ja - fantastisk [emoji23] konsistensen er som ofte som kitt kanskje. Det som er grønnere er alltid hardere hos oss.

Hvilken erstatning bruker du?

Vil tru det er økt mengde erstatning som har endret avføringen.

Me gir minifom dråper til hver flaske her pga luft og 1 liten dråpe malt per dag for å forhindre forstoppelse. Kun MME her da.

Edit: Ser på bilde at greenish tan er det me som oftest har. [emoji4]

Vi bruker NAN 1 pulver. Har kjøpt malt ekstrakt nå og skal ha litt oppi :)
 
Vi bruker NAN 1 pulver. Har kjøpt malt ekstrakt nå og skal ha litt oppi :)

Alle babyer er ulike, men våres reagerte med magevondt om me brukte for masse malt. Har prøvd oss litt fram og for oss er det kun 1 dråpe per dag. På størrelse med en tåre liksom, må være forsiktig med flaska. Men har lest at noken babyer trenger det fleire ganger for dagen f.eks og at det går heilt fint.

Me har kun brukt HIPP da jordmor sa den var mildere på magen for de fleste. Så begynte rett på den.

Har forresten erfart her at tran satte litt fart på magen, men usikker på om det er fakta eller berre noke me trur :)
Skriver under på det med malt. Vår fikk skikkelig luftsmerter..
Semperdråper og man sensilac gjorde det mye bedre :)
Ved luftsmerter var miniform løsningen:)
 
Skriver under på det med malt. Vår fikk skikkelig luftsmerter..
Semperdråper og man sensilac gjorde det mye bedre :)
Ved luftsmerter var miniform løsningen:)
Jeg har faktisk semperdråper i kjøleskapet som jeg aldri har brukt. Kan de gi litt fart på magen altså :)?
 
Jeg har faktisk semperdråper i kjøleskapet som jeg aldri har brukt. Kan de gi litt fart på magen altså :)?
Det er melkesyrebakterier, så det hjelper på fordøyelsen :)
Vi prøvde først to uker med og bæsjen kom hver dag/annenhver dag, så prøvde vi noen dager uten og da gikk det plutselig 3 dager. Men etter vi kjøpte nan sensitive (samme som sensilac) i Sverige så har vi kutta ut semper da i allefall sensitive i Sverige inneholder melkesyrebakterier :) usikker på om det er all mme.

Må sikkert bruke semperdråpene noen dager før man ser effekt.
 
Back
Topp