Farge håret....

Jasminaugust2016

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Sensommerbarna 2016
Jeg er så lei av håret mitt og vil ha en ny look☺
Så tenker jeg å fagre det, men litt usikker om det er farlig for gravide. Det er første gang jeg fager håret mitt og derfor skal jeg til frisøren. Jeg Google litt og der står mange forskjellige meninger om dette..hva synes dere? Er noen som har spurt legen? Erfaringer?

Jeg jobber som frisør og fargetekniker. Farger andre 3-5 ganger hver dag, og eksponeres da for de kjemikaliene daglig. Dette er mitt 3. Svangerskap, og aldri blitt sykemeldt eller noe pga kjemikalier. Har også tatt med ingrediensliste til gyn, men bare fått beskjed om at jeg skal jobbe som vanlig. Vil tippe eksponering en sjelden gang da er helt ufarlig :) Farger også mange gravide.

Jeg stripet håret mitt med blekemiddel forrige uke, etter at jordmor sa at det ikke var noe problem :) Så tror ikke det er noe å tenke på :)

Jeg er og frisør og jeg er helt enig med frisørkollegaen min over :) farget mitt eget hår senest onsdag pluss at vi står i kjemikaliene hele dagen så. Går nok fint om du farger det! ;) er litt tidi å se hvor mange meninger det er om dette!!

Frisøren min har produkter som er godkjente for gravide, men vet ikke hva de heter. Har ikke brukt de selv enda. Men hør med din enkelte frisør om hva han/hun har av anbefalte produkter kanskje.. :)

Hjertelig takk alle sammen for svar. Nå kan jeg bestille time å kose meg på full kor/behandling og fagre til håret(fikk spandert av mannen min)☺

Back
Topp