farge håret under svangerskapet?

pinkstuff

Andre møte med forumet
hei,
jeg har et lite "luksus"spørsmål [:)]
Jeg skal nemlig til frisøren i morgen, og har lyst til å farge håret... Har lett litt rundt på diverse sider på nettet, og det virker jo som at det er OK for gravide å farge håret nå? Tidligere ble det advart i mot det, men det virker som at det nå er mindre kjemikalier i produktene de bruker. Men jeg er usikker..... Tørr jeg? Hva gjør dere?

Pinkstuff

jeg var hos frisøren og dem sa at det var helt greit for meg å farge håret, var ikke så skadelig for barnet lenger det..
Dem kan også bruke en farge som er mildere pga graviditeten.. jeg vile sagt til friøsren din at du var gravid også høre hva hun mener du skal!
Ganske sikker på at det ikke gjør noenting...

Fikk beskjed om at de frarådet det fordi dem ikke visste hvordan håret ville reagere på det. Men skadelig for fosteret sa ikke jordmor noe om...

Hei dere.

Jeg har hørt med frisør og hu sa at det mest sannsynlig ikke var farlig, men at noen reagerte på lukta. Uansett er det kjemikalier i dette da. Hu sa at det hu hadde lært var at disse kom inn i håret, men ikke i hodet.

Ikke vet jeg, men jeg tar ingen sjanse. Hvorfor ikke bare vente?? Kan jo ta en klipp isteden.
Klem

Jeg spurte legen min om det samme, og han sa at dagens fargemidler ikke er skadelig for fosteret. Det trenger ikke inn i hodebunn og blodbaner. Men er det veldig sterk lukt/avdunsting kan det være greit å be frisøren om å lufte ut litt, fordi det kanskje ikke er så sunt å puste inn den type kjemikalier. Jeg er "avhengig" av å farge håret, så det har jeg tenkt å fortsette med helt frem til fødselen!

Jeg farget håret i dag, med god samvittighet!!! Helt herlig var det....!!!! (Og legen min sa det var helt greit)

Har farga håert en gang allerede, så må nok te pers mange ganger i løpet av svangerskapet! Har farga håret annahver/ hver tredje måned i 6 år, så hvorfor slutte nå plutseli?? hehe...
E nok bare lukta som e verst...

Skulle vel ikke være noe problem å farge håret.. [;)]

Jeg fikk beskjed om at farging var fyfy, mens striper var ok! Forstå det den som kan![:D]

Jeg har en venninne som er frisør, og da kollegaen hennes ble gravid ble hun jo ikke sykmeldt, enda de står oppe i dette 40 timer i uka. Frisører blir jo gravide de og, og når de kan holde på med sånn, tror jeg ikke det er noe farlig at vi fager håret en gang innimellom.

hei. jeg jobber full tid som frisør og går oppi dette hver dag. farging + striping er ikke tilpermanent skadeli for fosteret( heldigvis).det eneste som kan være ubehagelig er lukta og at en blir litt mer sensitiv i hodebunnen. det eneste er permanent som kan gi litt forskjellig resultat( har ikke opplevd det selv).håper du blei betrygga??!![:D]

Tusen takk for alle gode svar! Jeg endte opp med ny farge... glad for det!
For å berolige meg ekstra (men hun sa at det ikke var nødvendig) la frisøren all fargen i cellofan-papir, slik at ingenting av fargen kom i kontakt med kroppen min! Godt tips til andre "usikre" sjeler, også, kanskje?

Det er så bra at det ikke er skadelig å farge håret, for jeg føler meg myyyyye piggere nå som jeg ikke ser så "sliten" ut både i kropp og sinn!

Klemmer,
Pinkstuff

Det er jo gravide frisører overalt! Det eneste jeg vet er at håret kan reagere annerledes under svangerskapet og ikke gi akkuratt den forventete fargen

Hei:)
Det er usikkert hva kjemikalene gjør med fostret eller om det gjør noe i det hele tatt..
Men vil si at det er relativt trygt å farge håret når du er gravid:)
Jeg står nu å farger håret på folk hver dag og alt er bare bra med meg og min lille:)
Hilsen *frisør*

Back
Topp