Farge håret mens man er gravid?

Lineeey

Forelsket i forumet
Ja... lurer litt på dette. Googler og ser litt begge deler. Noen sier det kan skade barnet, andre skriver at det ikke gjør det. Litt usikker, men trooor jeg farget håret tidlig i svangerskapet sist gang. Noen frisører her feks som vet? [emoji5]
Skulle gjerne ha farget håret før oktober, men vil jo ikke gjøre det om det er skadelig... Vanskelig å vite når det står sååå mye forskjellig!

Jeg farger håret [emoji4] frisører jobber jo med dette helt til de går ut i permisjon så vil tro at det å farge hos frisøren absolutt er ok :) jeg farger det hjemme en gang i blant, men har ikke nok kunnskap til å si at det er ok [emoji4]

1116e980bb4d4c9a57479833640c8810.jpg

Dette bør vell være til å stole på?

Jeg har konkludert med følgende for min del; jeg lar være og farge håret frem til jeg er minst 12 uker på vei, og deretter kommer jeg til å farge håret, men ikke så hyppig som jeg normalt gjør! Kanskje hver annen måned eller noe sånt :)

Selv om det finnes råd og meninger om det meste forandrer jo disse seg også etter hvert som man får mer kunnskap, så det sikreste er vel strengt tatt og latt helt være mens man er gravid... :nailbiting:

Jeg har farget håret en gang så langt hos frisør og er 11+4. Jeg kommer ikke til å gjøre det like hyppig som tidligere, og da bare hos frisør.

Jeg var hos frisør ca uke 10. Da farget jeg en farge som skal være ganske lik min egen slik at neste ettervekst ikke synes like godt. For jeg vet at det blir dårlig med frisørbesøk fremover og også de første mnd etter babyen kommer.

Jeg er frisør. Det er ikke farlig å farge håret når man er gravid. Det kunne kanskje vært det for 20-25 år siden. Men fargene nå er så skånsomme at det er ikke noe å tenke på engang :)

Back
Topp