Farge håret hjemme?

Minti

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Noen som har erfaring eller gjør dette mens de er gravide?
Har alltid farget hos frisør, men akkurat nå hadde jeg andre ting jeg ville bruke penger på enn 2000kr der ;) Er det trygt å farge håret hjemme? Med permanent farge? Har googlet det, men det kommer så mange forskjellige svar at jeg vet ikke hva jeg skal tro. Noen sier det er helt trygt, andre sier nei...
Vil jo ikke gjøre noe som skader lille ❤️

Såvidt jeg har forstått er de fleste typer hjemmefarging trygge nå til dags, jeg ville kjøpt fra et kjent merke og sørget for god lufting :-)

Jeg kjøpte Garnier Olia. Den var hvertfall en av få uten ammoniakk :)

Det skal være trygt fordi det er så lite som gårcinn i kroppen. Det som kan være greit å tenke på er at håret kan reagere annerledes på fargen når man er gravid. Opplevde selv at den tok dårligere enn før.

Jeg hadde også bare farget det hjemme uten å bekymre meg for det :)

Har bleket håret to ganger under graviditet, da JM sa dette var helt trygt :) Som sagt over her; tror butikker i Norge er strenge på hvilke hårfarger de tar inn i butikk og selger.

Hadde hårfarging vært farlig kunne ikke vi frisører jobbet i graviditeten

Min frisør sa at om man farget eller bleket håret hjemme eller hos frisør så var det ikke noe problem. Men greit å være obs på at resultatet kanskje ikke blir som det pleier. Det skjer noe med håret og pigmenter når man er gravid. Så lurt å være forberedt på at resultatet kan bli litt annerledes ;)

Da ville jeg isåfall gått innom en frisørsalong å kjøpe den hjemmefargen de har der for det skal være den samme de brukes i salong bare man kan gjøre det hjemme istedenfor. De er mye bedre enn de fargene man får kjøpt på f.eks. HM, Cubus osv. :-)

Spurte en lege om dette en gang, og den legen ville heller anbefale hårfarging hjemme (såfremt merket er kjent og du ikke har reagert på det tidligere), enn hårfarging hos frisør. Hjemme har du bedre utluftingsmuligheter under farging, enn hos frisør.
En frisør vil jo alltid anbefale farging hos frisør, fremfor hjemmefarging.. :)

Takk for svar alle! Fargingen er gjennomført, så ingen vei tilbake uansett ;) Brukte Garnier Olia, en av få som var uten ammoniakk. Bra resultat ble det også! Så nå føler jeg meg vell igjen :)

Det er ufarlig å farge håret, punktum :)
Frisør nektet meg rebonding når hun fikk vite at jeg var gravid. Fikk heller ikke farge håret, men striper var ok da hodebunn dekkes med plast hette.

Ville du risikert SA eller fosterskader fra kjemikalier? Tisset mitt luktet kjemikalier i 3 dager etter bruk av veet hårfjerning.

Back
Topp