Farge hår..?

Sooool

Flørter med forumet
Snøkrystallene2021❄️
Hei og hopp!
Hva tenker dere om farging av hår under graviditeten? Er det greit og trykt for baby, eller bør man unngå det?
Jeg har så utrolig lyst til å bestille time hos frisør for å farge hår, men jeg vet ikke om jeg burde?
Finner litt forskjellig når jeg Googler, så jeg bare lurer på hva dere tenker om dette? Kanskje er det noen frisører her også? :-)

Jeg tenker det er trygt, jobber ikke som frisør. Har farget håret en gang allerede, og kommer til å gjøre det en gang til før termin. Selvfølgelig ikke noe jeg MÅ gjøre, men deilig med egentid og dulling mens jeg er gravid :)

Tenker det er trygt. Var to ganger til frisøren sist svangerskap og stripet håret. Den siste gangen spurte frisøren hvor lenge det var til termin. Svarte 2 dager siden:hilarious: digg å slippe å tenke på håret på en stund i småbarnsbobla:p

Jeg har farget håret/ettervekst 3 ganger så langt og blir en gang til før termin. Helt trygt ifølge min frisør som selv er mor til 2 :-)

Det er trygt. Hårfargen kan dog bli annerledes enn forspeilet pga hormonene. Hadde nok ikke tatt permament eller noe, pga den sterke lukten - men jeg har både stripet og helfarget håret som gravid tidligere, og det ble bra - selv om frisøren fortalte meg at vi ikke kan garantere bra resultat

Det er helt trygt :happy: er utdanna frisør, men jobber ikke som det lengre.

Jeg tror bestemt ikke å sitte hos frisør å få håret farget er skadelig. De har jo så gode avtrekk, og fargene blif jo bare mere og mere miljøvennlige.
Er vel mere "skadelig" å gå i rush-trafikk med svevestøv på inn og utpust i de stedene det er mye av det.
Men jeg mener at det er heller ikke skadelig, kun til sammenligning.
Mulig hjenmebleking uten lufting kan gjøre at man blir uvel pga sterk lukt.
Farg håret og kos deg vel er min mening.

Som alle andre sier er det helt ufarlig. Skal du stripe håret lyst kan det ta noe lenger tid før det lysner og fargen kan bli noe varmere enn til vanlig, men det går det jo fint an å korrigere. Håret opptrer litt annerledes når gravid, men jeg har ikke merket noen forskjell. Satt 4 timer hos frisør forrige lørdag :)

Jeg har bestilt time til striping, frisøren min farget håret sitt gravid i alle fall :hilarious:

Jeg tror bestemt ikke å sitte hos frisør å få håret farget er skadelig. De har jo så gode avtrekk, og fargene blif jo bare mere og mere miljøvennlige.
Er vel mere "skadelig" å gå i rush-trafikk med svevestøv på inn og utpust i de stedene det er mye av det.
Men jeg mener at det er heller ikke skadelig, kun til sammenligning.
Mulig hjenmebleking uten lufting kan gjøre at man blir uvel pga sterk lukt.
Farg håret og kos deg vel er min mening.
Svevestøv er jo farlig for den som puster det inn, da...

Jeg har vært 2 ganger i dette svangerskapet, og skal en gang til i slutten av mai :) Virker til å være helt vanlig for frisøren anbefalte å bestille time nær termin for å føle seg fresh i barseltiden :) (så fresh som man kan føle seg med såre brystvorter, melkelekkasjer og renselse :hilarious:)

Hei og hopp!
Hva tenker dere om farging av hår under graviditeten? Er det greit og trykt for baby, eller bør man unngå det?
Jeg har så utrolig lyst til å bestille time hos frisør for å farge hår, men jeg vet ikke om jeg burde?
Finner litt forskjellig når jeg Googler, så jeg bare lurer på hva dere tenker om dette? Kanskje er det noen frisører her også? :)
Hei!
Er 39 og en del gråe hår, men skal ikke farge. Eventuelt blir det etter babyen er født! Smile

Back
Topp