Farge hår...

Grisaiboka

Glad i forumet
Jeg lurer på om jeg kan farge håret når jeg er gravid?
Har en ganske så langt ettervekst nå.

Er det forskjell om jeg evt farger hjemme eller hos frisør?

Alt er jo livsfarlig når man er gravid.. :P
Jeg ville hvertfall (og har gjort, og kommer til å gjøre flere ganger) farget håret :-) Tenker absolutt ikke videre over det.
Er vel bleking man skal være litt forsiktig med, hvertfall det å inhalere disse gassene.. Men jeg tenker; er jo ikke såå ofte man gjør dette? Det som kanskje er farlig er hvis man er frisører og går rundt i disse gassene hele dagen.

Men vet ikke noe om det er "farligere" å gjøre det hjemme vs. frisør

Så vidt jeg har hørt på forskjellige kanter så gjør det ikke noe. Frisørene står jo oppi dette hver dag. Vi får der riktignoik på huden vår, men det er jo sjeldent dette skjer.

Jeg striper det hos frisøren med lyse striper. Ville ha følt meg forfedelig om jeg skulle gått med ettervekt nesten hele svangerskapet. Og når babyen er kommet så er det jo ikke bestandig så lett å komme seg til frisøren for å sitte en lang behandling.

Jeg er frisør selv å jobber med dette daglig så er ikke farlig!
Det eneste du skal tenke på ar at det kan være resultatet blir litt andreledes enn vanlig pga alt av hormoner osv som virker inn på kropp og hår. Det er det eneste! Ellers er d bare å farge ivei.. Anbefaler jo alltid frisør seg jeg da! Mn er jo ikke farlig å gjøre. D hjemme,men hos frisøren er d jo absurg som suger bort alt av gasser og amoniakk.. Hjemme ligger d bare i lufta å du puster d inn.. Pluss at resultatet pleier jo å bli bedere vis du får en frisør t å gjøre d!

Min svigerinne er frisør og sa det ikke var noe farlig, bare resultatet som kunne variere fra tidligere resultater. Jeg kjøpte farge uten amoniakk i salongen hennes, den luktet nesten ingenting heller, ikke mer enn en shampoo med mye lukt :)

Tusen takk alle! :-)

Back
Topp