Farge babytøy

Ikke i bruk lenger

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Januar 2017
❤ Aprilbarna19 ❤
Vi arvet masse flott ulltøy til storebror som jeg gjerne skulle brukt til lillejenta som ventes i april. Er det noen som vet om jeg kan farge det på en trygg måte som ikke smitter av på andre klær senere?

Liker selv fargerike klær og synes litt blått bare hadde vært fint, men jenta ligger an til å bli kledd i lyseblått fra topp til tå :rolleyes: Som sagt ikke vi som kjøpte inn. Så, noen tips?

Sønnen min på 3 år bruker fortsatt rosa ull etter storesøster og må nok gjøre det videre også. Ikke noe problem det da. De anbefaler ikke å farge for mørke farger siden det er veldig vanskelig og kan bli veldig dyrt( ifølge butikken her som selger sånt). Men min 3.åringen har ingen problemer med bruke rosa og datteren min på 5.5 år har ingen problemer med å bruke blått. Så skjønner desverre ikke hvorfor du må farge det, trur også ull blir fort ødelagt av det

Jeg tror faktisk ikke jeg ville turt å farge babytøy, men jeg vet ingenting om det sånn egentlig. Våre har vært «kjedelig» kledd den første tiden, men når de blir litt større er det mye bedre utvalg :) vi har også vært heldige og arvet omtrent alt :)

Sønnen min på 3 år bruker fortsatt rosa ull etter storesøster og må nok gjøre det videre også. Ikke noe problem det da. De anbefaler ikke å farge for mørke farger siden det er veldig vanskelig og kan bli veldig dyrt( ifølge butikken her som selger sånt). Men min 3.åringen har ingen problemer med bruke rosa og datteren min på 5.5 år har ingen problemer med å bruke blått. Så skjønner desverre ikke hvorfor du må farge det, trur også ull blir fort ødelagt av det
Er bare så kjedelig når alle tror hun er gutt fordi hun er kledd i blått fra topp til tå. Hadde det vært vi som kjøpte inn alt så hadde vi kjøpt inn noe mer nøytralt :)Kommer uansett ikke til å farge alt, litt blått er bare fint.
Jeg tror faktisk ikke jeg ville turt å farge babytøy, men jeg vet ingenting om det sånn egentlig. Våre har vært «kjedelig» kledd den første tiden, men når de blir litt større er det mye bedre utvalg :) vi har også vært heldige og arvet omtrent alt :)
Arving er gull!

Neida ull blir ikke ødelsgt av å farges

Jeg farget ullklær til datteren min med kakefarge. Det gikk veldig fint, og er nok ingen skadelige stoffer siden man kan spise det:)

Hvordan går det å vaske klærne farget med kakefarge? Farger de av på andre klær?
Det gikk fint. Man bruker sitronsyre eller eddik til å få fargen å feste seg. Så vasket jeg det separat ca. 2 ganger før sammen med noe annet.
Jeg farget hvite ullklær med flekker etter svisker ol. Til en mørk farge. Og det ble veldig bra resultat. De blir fortere blass i fargen enn syntetisk farget tøy, men jeg orket ikke å sette meg inn i å farge med det. Å farge med kakefarge var fort og enkelt gjort.

Dylon farge skal være trygg for barn, veldig vanlig å bruke på bæresjal og bæreseler :) Fås på jernia tror jeg!

Back
Topp