Fare for for tidlig fødsel....

mamma_til_snart_3

Elsker forumet
Kjenner jeg hater det her! Er alene med to små, 3 og 5 år. Akkurat flytta å mye som e da skal ordnes før det kan bli bra her.
Men de siste dagene har jeg hatt så mye nedpress å sterke kynnere så tok kontakt med legen i dag. Er 22+6..
Der var livmorhalsen forkortet enda mer å helt myk.. så har fått total jobbforbud å må ta det med ro.
Stor fare for for tidlig fødsel..
Jeg skal selvfølgelig ta det med ro, men har fortsatt to som er avhengig av meg å hus å hjem som skal ivaretas.. også er det så lenge igjen :(
Dagens klage!

Høres fryktelig skummelt ut. Er jo alt for farlig om den skulle komme nå. Har du ikke avlastning? Noen må vel kunne stille opp når det er fare for livet til babyen?

Klem til deg!!! Kan ikke BF/kjæreste/sambo e.l. hjelpe og avlaste...? Eller familien rundt. ..!? Nå er tiden for å virkelig prioritere seg selv og mageboeren!

Det er viktig å få hjelp av noen. For plutselig ligger du der uten valg, på sykehuset med prematurrier og risikerer å få en ekstremt prematur baby - eller i verste fall miste barnet.

Jeg ligger her selv, men jeg har heldigvis en mann som kan hjelpe meg, og en svigerfamilie som er super.
Lå inne i 3 omganger forrige svangerskap, fra uke 30..

Kjenner jeg hater det her! Er alene med to små, 3 og 5 år. Akkurat flytta å mye som e da skal ordnes før det kan bli bra her.
Men de siste dagene har jeg hatt så mye nedpress å sterke kynnere så tok kontakt med legen i dag. Er 22+6..
Der var livmorhalsen forkortet enda mer å helt myk.. så har fått total jobbforbud å må ta det med ro.
Stor fare for for tidlig fødsel..
Jeg skal selvfølgelig ta det med ro, men har fortsatt to som er avhengig av meg å hus å hjem som skal ivaretas.. også er det så lenge igjen :(
Dagens klage!

Heisann, forstår deg veldig godt. Jeg var på føden igår. Sliter med mye kynnere, hyppige og kraftige å nedpress. Heldigvis var livmorhalsen min fortsatt lang nok. Men har fått beskjed om ta d mye med ro, da andre ting viser også til fare for fortidlig fødsel. Jeg er 21+5.
Håper selvfølgelig ikke det blir fortidlig fødsel her da. Å håper det for deg også.
Men du har ikke noe familie/venner som kan bidra å hjelpe deg nå da så slipper sitte med alt alene. Det er jo det siste du trenger nå i din situasjon.

Har jo en del mennesker rundt meg, så må nok bare bli flinkere til å spørre om hjelp.. Ligget i to dager nå å merker allerede litt forbedring på kynnere å nedpress. Så håper på å holde det sånn ♡ men blir jo så bekymret :(

Uff, ønsker deg masse god bedring!
Ta i mot all hjelp du kan få og prøv å slappe av <3.

Sender deg en klem. Ja du må bli flink til å spørre om hjelp nå..

Klem til deg! Få sjekket deg hos lege/gyn? Viktig å spørre om hjelp når d bli tungt :Heartred

Har jo en del mennesker rundt meg, så må nok bare bli flinkere til å spørre om hjelp.. Ligget i to dager nå å merker allerede litt forbedring på kynnere å nedpress. Så håper på å holde det sånn ♡ men blir jo så bekymret :(
Forstår du er bekymret. Det har jeg også vært, men ja, du må bare bruke dem rundt deg for alt de er verdt nå. Viktigst være egoistisk nå, sette deg selv å babyen først uansett.

Huff, for en frustrerende og vanskelig situasjon :( :( Jeg har også sterke kynnere og nedpress, men har ikke undersøkt det. Jeg burde kanskje det..? Gjør kynnerene vondt? Er barna dine i bhg på dagtid? For da får du jo hentet deg inn og hvilt mens de er der. Prioriter kun det som MÅ prioriteres. Alle ære til deg, som er alene med to små. Jeg har vært det i helgen og kynnerene har kommet hyppig og vært svært ubehagelige. Jeg har latt tårene renne opptil flere ganger. Håper du har noen i nærheten som kan hjelpe deg litt og avlaste <3

Heisann, forstår deg veldig godt. Jeg var på føden igår. Sliter med mye kynnere, hyppige og kraftige å nedpress. Heldigvis var livmorhalsen min fortsatt lang nok. Men har fått beskjed om ta d mye med ro, da andre ting viser også til fare for fortidlig fødsel. Jeg er 21+5.
Håper selvfølgelig ikke det blir fortidlig fødsel her da. Å håper det for deg også.
Men du har ikke noe familie/venner som kan bidra å hjelpe deg nå da så slipper sitte med alt alene. Det er jo det siste du trenger nå i din situasjon.

Ikke meningen å kuppe tråden, men hvilke andre farer for for tidlig fødsel har du? Nysgjerrig :) Jeg har selv myye kynnere og en del nedpress, som har bekymret meg, men bare konkludert med at jeg er tredjegangs og derfor mer livmoraktivitet.......

Ikke meningen å kuppe tråden, men hvilke andre farer for for tidlig fødsel har du? Nysgjerrig :) Jeg har selv myye kynnere og en del nedpress, som har bekymret meg, men bare konkludert med at jeg er tredjegangs og derfor mer livmoraktivitet.......

Jeg har "bare" skikkelig vonde og hyppige kynnere, samt nedpress.
Jeg går til kontroll hver 3-4 uke for sjekk av livmorhalsen, allerede vært et par turer til sykehuset også. Forkorta livmorhals og forbud mot all aktivitet som kan trigge noe mer.

Hadde jo sånn runde forrige svangerskap også, og var innlagt 3 ganger fra uke 30.

Er du redd for at de skal ha påvirket noe, ikke nøl med å kontakte jordmor. :)

Jeg har noe V-form livmorhalsen, Åsså e den litt kortere enn normalen. Ellers er d jo de kraftige å hyppige kynnere som kommer. Skal på hyppigere kontroller fremover. Ellers forbud mot alle fysisk aktivitet, tungt husarbeid, samleie, løfting, jobb osv... Så holder på gå veggene her hjemme :-o men har ikke så mange valg. Vill helst unngå fortidlig fødsel. Nedpress og hyppige kynnere har roet seg mer etter jeg har vært mye i ro. Så det er jo bra :-)

Jeg har "bare" skikkelig vonde og hyppige kynnere, samt nedpress.
Jeg går til kontroll hver 3-4 uke for sjekk av livmorhalsen, allerede vært et par turer til sykehuset også. Forkorta livmorhals og forbud mot all aktivitet som kan trigge noe mer.

Hadde jo sånn runde forrige svangerskap også, og var innlagt 3 ganger fra uke 30.

Er du redd for at de skal ha påvirket noe, ikke nøl med å kontakte jordmor. :)

Da bør jeg kanskje be de undersøke. De kan undersøke det via ultralyd? Jeg liker ikke helt tanken på at de skal grafse oppi der, med tanke på at det evt kan være med å trigge.. Hvor vonde kynnere har du? :P Jeg synes det er så vanskelig å definere vonde, men når det står på som verst hender det jeg må puste meg gjennom dem. Sånn har det ikke vært de andre sv.skapene.

Da bør jeg kanskje be de undersøke. De kan undersøke det via ultralyd? Jeg liker ikke helt tanken på at de skal grafse oppi der, med tanke på at det evt kan være med å trigge.. Hvor vonde kynnere har du? :p Jeg synes det er så vanskelig å definere vonde, men når det står på som verst hender det jeg må puste meg gjennom dem. Sånn har det ikke vært de andre sv.skapene.

Det måler de med innvendig ul, de vil unngå å tafse så veldig mye hvis det er muligheter for å trigge noe.

Jeg må puste meg greit gjennom de, og det gjør vondt å bevege meg. Magen er konstant sår og øm, det å sitte er fryktelig ubehagelig...nå også fordi lille sprelle har lokalisert ribbeina i liggende og stående posisjon..så de får gjennomgå hele tiden.

Jeg ville helt klart nevnt det, mange plages uten at det har noe å si...men de som faktisk da har påvirket livmorhals må virkelig ta det rolig. Det er ikke noe gøy å gå i prematur fødsel liksom.

Det måler de med innvendig ul, de vil unngå å tafse så veldig mye hvis det er muligheter for å trigge noe.

Jeg må puste meg greit gjennom de, og det gjør vondt å bevege meg. Magen er konstant sår og øm, det å sitte er fryktelig ubehagelig...nå også fordi lille sprelle har lokalisert ribbeina i liggende og stående posisjon..så de får gjennomgå hele tiden.

Jeg ville helt klart nevnt det, mange plages uten at det har noe å si...men de som faktisk da har påvirket livmorhals må virkelig ta det rolig. Det er ikke noe gøy å gå i prematur fødsel liksom.

Ja, sånn er min mage også; konstant sår og øm.

Nei, det er det siste jeg vil. Min nærmeste venninne fødte nummer tre i uke 27, og de helvetesukene de var igjennom unner jeg ingen - heldigvis endte det bra.

Back
Topp