Fare for ekstremprematur fødsel. Innlagt på SUS! *oppdatert x 1*

Tripptrapptresko

April 2011 August 2012 Desember 2013
Noen må gjerne ta gjerne over ansvaret med terminliste, tippeliste for kjønn osv... ;) Jeg oppdaterer der ikke mer. Er innlangt på føden/obs-posten for gravide på SUS i Stavanger. Ble fraktet i full fart med ambulanse etter en monsterblødning! Pga. kraftige blødninger med slim, regelmessige kynnere/rier og ustabil livmorhals med 1-2 cm åpning, så har jeg fått drypp for å stanse riene og lungemodningssprøyte 2 x døgnet. Er bare 24+4 med termin 31. okt, så det er jo alt for tidlig med fødsel nå! Heldigvis er jeg over den magiske grensen hvor de redder små babyer som min <3 har totalt sengepåbud og må ligge hele tiden. får bare lov å reise meg når jeg skal på do. målet nå er å nå uke 28, hvor da hele 9 av 10 barn overlever om de blir født. i uke 24 er prognosene ca. 44 %. i uke 25 er det 60 %... synes forferdelig syns på guttene mine hjemme... sambo forstår jo alt, men ailo på 15 mnd. savner nok mammaen sin. jeg synes det er fælt å ikke skulle få se han hele tiden, leke med han og delta i det daglige. savner det vanlige gravid-livet! håper lillegutt holder seg i magen noen uker til hvertfall ><3 krysser fingrene og håper på det beste!> ----------------------------------------------------------------------------------------- 12.07.12: Vannet gikk kl. 05:40 i dag morges. Livmorhalsen blir kortere og kortere for hver sjekk. Kl. 10:00 var den bare 12 mm. Drøye 2 cm åpning. Nyfødtintensiven er varslet og klar og kuvøse står klar utenfor rommet. De regner med fødsel i nærmeste framtid, spørsmålet er bare når. Ingen fødsel enda hvertfall.. Målet er lungemodningssprøten kl. 17:00!!! *krysser fingrene*

Oj du får ha lykke til, og håpe han kniper seg fast en liten stund.

oj!! knip igjen.. håper han holder seg inne en lang stund ennå.. 
skjønner at det er kjedelig å ligge på sykehuset og hvertfall med en liten en hjemme. 
ønsker deg lykke til og krysser fingrene for at han holder seg inn og blir stor gutt før han kommer ut!

Lykke til hold ut ,jeg er sikker på atdet vil gå bra .stor klem

Krysser alt jeg har for at lillebaby skal holde seg inne lengst mulig :):)

Uff, det hørtes ikke gøy ut:( masse lykke til! 

Uffda!! Du får ha masse lykke til og god bedring, håper det går fint med dere :) 

Huff da, det hørtes skummelt ut:/ men du får ha lykke til:-) å jeg krysser fingre å tær for at dette skal gå bra:-) du får oppdatere oss på hvordan det går!

Lykke til og krysser alt for at lillegutt klamrer seg fast inni der så mange uker som mulig.. 

Åååå nei! Krysser alt jeg kan for at dere rekker lungemodningssprøyte kl 17. Sender dere mange varme tanker og håper lillegutt er en sprek liten kar som tar dette veldig bra når han velger å komme ut!

Får virkelig håpe at han holder seg inne så lenge som mulig!! *krysser alt jeg har for deg*

Å nei! Dåkke får ha masse lykke til!! Håpe og krysse fingrane for at alt går bra med dåkke to uansett korti han velge å komme;) godt du er i trygge hender:)

Back
Topp