far

Majalis

Glad i forumet
Juli13-jentene
Er det noen som vet hvem/hvor man kan finne noen far kan snakke med? Nå har vi jo gått gjennom en hel del og han sliter like mye som meg med å få ryddet opp litt i topplokket. Det er jo slik at han spør meg, men desverre sitter ikke jeg på flere svar enn hva han gjør...

Jeg synes jo at han burde fått tilbud om å få noen å snakke med/lufte ut sine tanker med, men jeg vet ikke helt hvor vi skal finne den rette personen. Vi sitter nok og lurer på litt ulike ting også så hvis vi skal gå sammen så blir det liksom bare tid til en av oss til å få svar.

Tips?

Ja, det bør ham få muligheten til... Hvis han har en dyktig fastlege kan kanskje det være en ide? Eller kontakte helsestasjon kanskje? Jammen ikke sikker jeg...

Jordmor burde jo kunne svare på alt han lurer på også, hva om han fikk tid til en samtale eller om dere sammen fikk en dobbel time?

Jeg ville bestillt en dobbeltime til jordmor. Også skriver dere begge ned det dere lurer på, enklere å få spurt om alt da:)

Her har vi gått sammen til jordmor, når samboer har ønsket det. Og jordmor har da alltid spurt om det er noe han lurer på. Fastlegen har også sagt at han er velkommen.

Så det er nok opp til dere hvem han vil snakke med. Er jo bare å si til jordmor at dere ønsker en lengre time, evt. bare få en egen time til han. Men det kan jo være fint om dere er der sammen, så vet du hvilke tanker han har, og ikke minst hvilke svar han får. :)

Jeg har iallfall opplevd at far også blir inkludert, men er jo viktig at dere ytrer ønske om det også!
Lykke til! :)

Her har vi gått sammen til jordmor, når samboer har ønsket det. Og jordmor har da alltid spurt om det er noe han lurer på. Fastlegen har også sagt at han er velkommen.

Så det er nok opp til dere hvem han vil snakke med. Er jo bare å si til jordmor at dere ønsker en lengre time, evt. bare få en egen time til han. Men det kan jo være fint om dere er der sammen, så vet du hvilke tanker han har, og ikke minst hvilke svar han får. :)

Jeg har iallfall opplevd at far også blir inkludert, men er jo viktig at dere ytrer ønske om det også!
Lykke til! :)

Han har vært med på alle kontroller, både på sykehus, hos fastlege og jordmor. Jeg kan prøve å ringe jordmor på mandag og spørre om vi kan få dobbelttime. Vet hun er veldig full da den andre jordmoren sluttet nylig og hun er den eneste der. Men vi har jo helsesøster i kommunen som vi kanskje kunne gått til? Har også tenkt at han skal få bli med til hun jordmoren, Liv, på sykehuset til uken :) Fastlegen vår holder til i ett annet fylke, men hun har snakket med oss begge annenhver dag den siste uken pr. tlf - snakk om å stille opp!

Er det noen som vet hvem/hvor man kan finne noen far kan snakke med? Nå har vi jo gått gjennom en hel del og han sliter like mye som meg med å få ryddet opp litt i topplokket. Det er jo slik at han spør meg, men desverre sitter ikke jeg på flere svar enn hva han gjør...

Jeg synes jo at han burde fått tilbud om å få noen å snakke med/lufte ut sine tanker med, men jeg vet ikke helt hvor vi skal finne den rette personen. Vi sitter nok og lurer på litt ulike ting også så hvis vi skal gå sammen så blir det liksom bare tid til en av oss til å få svar.

Tips?
Jeg hadde ringt jordmora vår, for hun hjalp oss da vi fikk pos test. Hun snakket godt med ham!

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Jeg hadde ringt jordmora vår, for hun hjalp oss da vi fikk pos test. Hun snakket godt med ham!

Er det i Gjøvik-området? Problemet med vår jordmor er at hun ikke snakker engelsk i det hele tatt og min mann er fra USA og har ikke vært her lenge nok til å kunne formulere setninger etc. på norsk. Han kan forstå mye mer enn hva man tror, men samtalen må foregå på engelsk. Til og med flere av jordmødrene på sykehuset på Gjøvik har ikke kunnet noe engelsk, noe som forbauser meg litt. Min mann er såpass "kyndig" at han forstår legespråk på latinsk, men heller ikke det har de kunnet alltid, hehe. Fastlegen kan godt engelsk i hvertfall så jeg skal se hva vi får til:)

Nei dessverre Vestfold;(

Back
Topp