Far var steril

Thella

Første møte med forumet
Jeg er litt på tuppa for jeg trur jeg er gravid. Har vært gravid tidligere og kjenner igjen symptomene. Dette var ikke akkurat planlagt da vi har forberedt oss på at vi måtte bruke "lageret" vårt i Oslo om vi skulle ha barn sammen. Han har nemlig hatt noen harde runder med stråling over flere måneder, og sist gang han sjekket spermkvaliteten var det null liv. Siste runde med stråling var for noen måneder siden, og legen sa at det kunne ta ett år å få den tilbake, om det i det hele tatt kom til å bli liv der igjen.
Men nå sitter jeg altså her å koker, spesielt på beina, og er så humørsyk at jeg holder på å klikke. Jeg reagerer på all lukt og brekker meg eller blir kvalm av mat. Eneste jeg klarer er isbiter. Fikk litt mistanke for noen dager siden, da brystene føltes ut som to sandsekker som var på vei til å slite seg av kroppen min hver gang jeg skulle ta av meg BH'n. Men slo det fra meg å la skylden på noen ekstra kg som har kommet i sommer. Men de siste 2-3 dagene har altså kvalmen kommet, og blir verre utover kvelden om jeg ikke får legge så fort jeg kjenner meg trøtt. Og da blir virkelig alt ti ganger verre. I går lå jeg på gulvet å gråt i fosterstilling mens jeg brakk meg mellom hikstene, fordi jeg var så trøtt og kvalm, men kunne ikke legge meg fordi jeg måtte dusje... (måtte egentlig ikke det...) Jeg føler meg som en overtrøtt unge, men klarer ikke å kontrolere meg... Jeg har tatt graviditetstester som er negative, men det var de frem til uke 6 sist gang, så de stoler jeg ikke på.
Jeg har mensenmurringer som gjør at jeg fortsatt et litt i tvil, og det kom en slimslintre med brunt blod i dag på papiret under tørk etter utpressing av en heftig forstoppelse (beklager).
Så jeg lurer på, kan de små trollene alt ha lært seg å svømme igjen, bare etter 2-3 måneder etter siste behandling, eller er kroppen min helt på bærtur?
Og om de svømmer, er de friske?

Vennlig hilsen ei som vurderer å legge seg i et isbad og spise seg sakte men sikkert ut i håp om kvalmen skal gi seg:angelic:
 
Hei Thella,

Neste nettmøte med jordmor er 5 september. Men dette er nok en ting du må ta opp med legen deres vil jeg tro. Både for å bekrefte/avkrefte en graviditet, og for å sjekke sædkvaliteten til mannen din ;)

Lykke til :)
 
Han er på sjøen nå, frem til oktober/november.
Men skal se om jeg får syket meg opp til å gå til legen å få det sjekket. Sist gang tok det 3 runder før de tok ultralyd for å bekrefte graviditeten. Positiv test kom først noen dager etterpå. Så får mase meg til en ultralyd med en gang.
 
Back
Topp