Far sykmeldes når mor er syk?

Caressa

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Noen som vet om far kan få SM når mor er syk? Hjemme med baby/småbarn døgnet rundt, og da veldig dårlig med bl.a bekkenlåsning og gangvansker. Far er borte 12t hver dag. Hvis ikke mor klarer å ta seg av barn pga sykdom, da må vel far ha noen rettigheter? Undres...

Viss mor ikke kan ta seg av barnet pga skade sykdom kan far ta seg sykemelding men da må mor ha legeattest på dette og gi det til farens arbeidsplass og lege .

Mener det er slik at om mor er for syk til å ta seg av babyen, så kan hun sykemeldes og far overta permisjonen (om det er permisjon du er i da).

Man kan bare sykmeldes for egen sykdom, så nei, far kan ikke få sykmelding fordi mor er syk.

Far kan enten ta ut sykt barn dager,
Overta foreldrepermisjonen til mor er frisk
Ta ut omsorgspermisjon

Man kan bare sykmeldes for egen sykdom, så nei, far kan ikke få sykmelding fordi mor er syk.

Far kan enten ta ut sykt barn dager,
Overta foreldrepermisjonen til mor er frisk
Ta ut omsorgspermisjon
Viss mor ikke kan ta vare på barnet kan far ta over men kanskje han tar over permisjonen som blir nevt

Viss mor ikke kan ta vare på barnet kan far ta over men kanskje han tar over permisjonen som blir nevt
Skjønte ikke helt hva du mente nå? :p

Kan vel ikle sykemeldes pga mors sykdom, men kan overta permisjon om mor er for syk til å ta seg av barnet. Må vel da ha legeattest på dette.

Om man ikke er i permisjon vet jeg ikke hvordan det fungerer.

Leste no om det i bv boka. Men jeg er på trilletur nå så kan ikke få det slått opp.

Ang at far kan bli hjemme om mor er for syk å ta av seg ungen
Ja, jeg skrev jo det. Derfor skjønte jeg ikke hva du mente. Far kan overta permen, men han kan ikke sykmeldes.

Back
Topp