Far reise bort nærme termindato

Boletta

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg har termin 25. november. Er førstegangsfødende. Barnefar har lyst å dra på jakttur med kompiser neste helg, altså 11-13. november. Om fødselen starter denne helgen vil han befinne seg langt borte, og det er mulig han ikke vil klare å være med på fødselen. Både han og jeg er usikker på om han bør dra eller ikke. Hva tenker dere?

Hei. Personlig tror jeg at jeg hadde sagt nei og bedt han holde seg nærme i tilfelle det skulle skje noe :) Man vet jo aldri når hen kommer, og ofte går det jo litt over tiden, men jeg tenker selv jeg hadde synes det var veldig kjedelig hvis han var borte når det skjedde noe.

Hadde sagt nei, man vet aldri, han kan jo da i realiteten risikere å gå glipp av hele fødselen, dårlig ide så nærme termin.

Det hadde kanskje vært lurt for han å holde seg hjemme ja. Hvor mange timer reisevei er det snakk om? Fødsel tar jo vanligvis lang tid når man er førstegangsfødende, men det vet man jo aldri helt sikkert. Har hørt om styrtfødsler der babyen kommer på 4-6 timer selv om det er første barnet. Man vet aldri, og det er ingen garantier for at han rekker det, så enig med de andre her at det er en dårlig ide.

Sniker
Min første kom 10 dager før termin

Sniker
Min første kom 16 dager før termin og fødsel begynte med vann avgang og barnet var ute 3 timer etterpå :hilarious:

Back
Topp