Far/partner ta imot barnet

Turkistliv

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Marslykke 2016
Julegavene 2019
Juliknøttene 2022
Pappaen her har lyst til å ta imot babyen :)
Er det noen her inne som har gjort dette? Synes ideen er fin. Er det noe jordmødre går med på om alt går som det skal under fødsel? :)
 
Pappaen her har lyst til å ta imot babyen :)
Er det noen her inne som har gjort dette? Synes ideen er fin. Er det noe jordmødre går med på om alt går som det skal under fødsel? :)
Ganske sikker på at det er greit dersom alt går som det skal :)
 
Haga det trur jeg aldri min mann ville ha gjort. Med nr 1 måtte jeg "tvinge" han å klippe navlestrengen. Og ned nr2 hadde jordmor sagt: nå kan vi se hodet her, og jeg hadde sagt til mannen at han måtte se. Det har han aldri tilgitt meg for :laughing002 håper for Guds skyld vi rekker sykehuset så han slipper ta i mot. Selv om jeg ikke tviler på at han hadde klart det. Men øynene igjen :laughing001
 
Her hadde de nok latt han gjøre det hvis ting er helt normalt. En venninne av meg stod og fødte sist og da hjalp hun selv til å ta imot sammen med jordmor.
 
Har en venninne, der tok mannen imot alle barna deres :happy:

Min mann skulle såvidt være i rommet pga erfaring med å besvime og slite med å se blod. Men han så hodet stå og tok bilder av morkaken og klippet navlesnoren og alt sist fødsel, så hvis han MÅTTE tatt imot hadde han gjort det. Men det er ikke noe jeg ønsker, eller han. Tror jeg :hilarious:
 
Fikk et ganske enkelt nei av min mann. Haha
 
Min vil ikke. Jeg spurte.
Spurte om han kunne tenke seg å klippe navlestrengen, nope.
"Vi lar helsepersonell gjøre jobben sin" var svaret.
 
Samboeren min har planlagt å stå oppe ved hodet mitt hele tiden, han vil se minst mulig av det som skjer der nede:laughing002 Men hvis han måtte så hadde han jo tatt imot barnet, hvis jeg plutselig føder i bilen eller noe sånt:hilarious: navlesnoren har han lyst til å klippe.
 
Aldri i verden om han hadde gjort! Han har fortsatt mareritt etter at han fikk et uventet blikk på morkaka første gangen, haha:D
Men navlesnoren klipper han:)
 
Tror det der ordner seg naturlig i situasjonen.. kan liksom ikke planlegge hvor man skal se og ikke se. Fødsel er en unntakstilstand for alle parter. Tror det som skjer der og da er ganske lite formende for ettertiden uansett.
 
Back
Topp