Far på OUL

Nallill

Forelsket i forumet
Sensommerskattene 2023
Noen som ser noen antydning til om far får være med på OUL?
 
Noen som ser noen antydning til om far får være med på OUL?
Jeg tror vi bare må følge med eventuelt ringe når det nærmer seg «vår tur». Mye kan skje på 2-4 uker...:)
 
Jeg fikk endret min time pga flytting og da presiserte hun i telefonen at jeg ikke får lov til å ha med noen:-(
 
Jeg skal ikke ha før i juni, så kan være store endringer til da. Men ettersom de er redde for smitte hos jordmødre ettersom de da vil mangle noen til å ta vare på de som skal føde tviler jeg veldig at de vil ha inn flere enn det som er helt nødvendig. Kan jo være forskjellig fra sted til sted.
 
Er det ikke bare å ringe å spørre sykehuset?
 
Jeg skal på kk 15 mai og i brevet jeg fikk stod det at partner kunne være med! :)
Det stod også på innkallingen jeg opprinnelig fikk, men tror alle sykehusene praktiserer den regelen om at man ikke får ta med noen nå:-( Tror jeg ville ringt/gått inn på hjemmesiden til sykehuset ditt for å dobbeltsjekke.
 
Mamma jobber på sykehuset her, og hun sier at det har blitt antydet «ovenfra» at pårørende vil være utestengt fra sykehuset i rimelig lang tid fremover, for dem vil virkelig ikke ha inn flere enn nødvendig på sykehuset mtp rissiko for smitte.
Men dette er jo bare antydinger, ikke noe skriftlig vedtak e.l.
Jeg går ut i fra at mannen ikke får være med. Har OUL 8. Mai.

Det er ikke alle som har oppdatert innkallingene sine, på min står det heller ingenting om at partner ikke får være med, men det står på nettsida til sykehuset.
 
Jeg leser og at FaceTime og filming er heller ikke tillatt (grunnet medisinske undersøkelser). Det står visstnok plakater om dette på selve avdelingen.
Har dere fått noe beskjed om dette?
Jeg har OUL om tre uker, så tenker jeg ringer avdelingen når det nærmer seg.
 
Det stod også på innkallingen jeg opprinnelig fikk, men tror alle sykehusene praktiserer den regelen om at man ikke får ta med noen nå:-( Tror jeg ville ringt/gått inn på hjemmesiden til sykehuset ditt for å dobbeltsjekke.

Det var i utgangspunktet det jeg trodde, men det står i brevet at partner gjerne kan være med.. Veldig rart om de ikke har forandret på det, skulle jo tro det bare er noen tastetrykk..... Krysser fingrene og så får jeg høre når det nærmer seg. Veldig synd om han ikke får være med, han gleder seg sånn over at vi er gravide og så får han ikke delta på noe:sorry:
 
Jeg leser og at FaceTime og filming er heller ikke tillatt (grunnet medisinske undersøkelser). Det står visstnok plakater om dette på selve avdelingen.
Har dere fått noe beskjed om dette?
Jeg har OUL om tre uker, så tenker jeg ringer avdelingen når det nærmer seg.
Jeg var på ul på sykehuset for 1 uke siden og det var absolutt ikke noe problem da, det blir jo for dumt om man skal nektes det når man først ikke får ha med seg mannen..
 
Det var i utgangspunktet det jeg trodde, men det står i brevet at partner gjerne kan være med.. Veldig rart om de ikke har forandret på det, skulle jo tro det bare er noen tastetrykk..... Krysser fingrene og så får jeg høre når det nærmer seg. Veldig synd om han ikke får være med, han gleder seg sånn over at vi er gravide og så får han ikke delta på noe:sorry:
Jeg ville sjekket nettsiden til sykehuset. Det er ofte at dem glemmer å endre slike ting i innkallelsen. Det var ikke endra i min innkalling heller, men her er det ikke lov å ha med partner.
 
Her står det på sykehusets nettside at far ikke får være med på ultralyden, etc. Blant annet ved fødsel får han være med, men ikke på barselavd. Sykehuset innlandet. Skikkelig nedtur kjenner jeg. Føler vi hadde trengt en sånn «virkelighetssjekk» Ved at han ble med på ultralyd :sorry:
 
Her står det på sykehusets nettside at far ikke får være med på ultralyden, etc. Blant annet ved fødsel får han være med, men ikke på barselavd. Sykehuset innlandet. Skikkelig nedtur kjenner jeg. Føler vi hadde trengt en sånn «virkelighetssjekk» Ved at han ble med på ultralyd :sorry:

i innkallelse brevet til UL sto det at partner kunne være med, til info, men så står det motsatt på nettsiden.
 
Jeg har ikke olu før 03.06! Nå står det pappa’n ikke får være med, men tenker det kan skje mye på den mnd:) Så krysser fingrene får det utvikler seg til det positive så pappa’n får være med:D
 
Jeg har ikke olu før 03.06! Nå står det pappa’n ikke får være med, men tenker det kan skje mye på den mnd:) Så krysser fingrene får det utvikler seg til det positive så pappa’n får være med:D
Samme her, jeg har 02.06, håper de har lempa litt på reglene sånn ar pårørende kanskje ikke er tillatt, men pappa er lov. Han er jo ikke pårørende, han er jo halvparten av denne tingen :rolleyes:
 
Har vel kanskje litt og si hvilket sykehus man skal på og antall smittet i området ?

Vil jo tro at sykehusene i Oslo og f.eks ahus er mindr3 sannsynlighet for at partner får være med :(
 
Back
Topp