Far og svangerskapet

babygullet

Glad i forumet
Septembermødre <3
❤ Juliskattene 2018 ❤
Januarlykke 2020
Hvordan er de vordende fedrene der ute? Er de involverte i svangerskapet?
Syntes ikke far her er spesielt interessert. Husker ikke termindato osv, vet ikke hvor mange uker jeg er på vei osv.
Ikke spør han heller. Spør ikke hvordan det går på kontrollene heller.
Vet ikke hva som er normalt?
Mulig det er jeg som overdriver? :angelic:

Min mann er ganske engasjert, men nå har vi hatt litt uforutsigbare hendelser så han er med på en del av de store kontrollene fordi jeg nekter å gå alene (i til felle bad news). Så her her gleder han seg veldig og planlegger tiden etter ungen er ute [emoji4]

Du er ikke alene [emoji849]
Prøver å få han til å engasjere seg mer men det hjelper ikke så mye dessverre...
Ble litt bedre etter ultralyden når vi fikk vite kjønn og sånn men så dabbet det av, er nok mange menn som ikke klarer å sette seg inn i situasjonen vår og sliter med å ta innover seg at det virkelig er en baby inni magen :p
Vi har kranglet mer nå enn før jeg ble gravid.
Ene kollegaen hans sa faktisk til han at han måtte lære seg å ta på seg «tøflene» så lenge jeg går gravid, men det klarer han ikke for han er et fryktelig stabeist -.-

For mennene så kan det jo være vanskeligere å vende seg til tanken, og knytte seg til babyen siden de ikke bærer barnet selv.

Her brydde han seg ikke i det hele tatt i starten, men jeg fortalte uansett hvordan det gikk på kontrollene, og sa han skulle kjenne på magen når babyen beveger seg. I starten så sluttet babyen å sparke når han tok på magen så han fikk aldri kjenne det. Men samboer holdt bare noen sekunder før han ga opp å kjenne etter spark. Sender snapper til han når babyen sparker så han faktisk får se at det er liv i magen. Nå de siste ukene har han begynt å interessere seg mer. Nå tar han på magen uten at jeg sier han skal kjenne og holder lege for å kjenne liv. :Heartred Samboer har fortalt nå i ettertid at han har ikke helt klart å vende seg til tanken på at han skal bli pappa til en til, derfor har han heller ikke interessert seg så mye.

Selv om mannen din ikke interesserer seg så mye fortell han hvordan det gikk på kontrollen, eller at det har vert mye bevegelse i dag. Så kanskje han blir litt mer interessert og vender seg litt mer til tanken? Det funket ihvertfall her. :)

Last ned appen på mobilen hans, det har mannen min og har full kontroll[emoji5] Han elsker jo svangerskapene og deltar muligens over gjennomsnittet mye, men jeg synes det er kjempekoselig og gjør at jeg ikke føler meg så alene om det :)

Her er ikke far spesielt engasjert, han brukte en god stund på å venne seg til tanken på å bli pappa og det er nok fortsatt veldig overveldene og skummelt. Men jeg vet han jobber med det på egen hånd, da jeg lette etter en side på pc loggen vår og kom over at han hadde sittet å søkt på navn[emoji7](noe han holdt helt for seg selv og når jeg i ettertid spurte han om han hadde tenkt på navn kom han med sine forslag). Han har ikke vært med på noen kontroller og det synes jeg er ok.. Opplever at jordmor dømmer han for at han ikke ønsker å være med på kontroller og synes det er vanskelig å hele tiden føle at jeg må forsvare han ovenfor henne.. [emoji17]han er helt herlig med barn og en veldig kjærlig mann så at han blir en fantastisk pappa for vår lille gutt vet jeg!

Min mann følger godt med og gleder seg masse til å få en liten gutt til i huset.:) Han er også veldig flink å følge opp 2 åringen og finne på ting med han.:) jeg sliter med tung kropp og bekkenløsning så jeg har store begrensninger for tiden.

Her er barnefar sånn passe engasjert:p Han stryker gjerne på magen og holder på egenhånd, men tror det er litt mer uvirkelig for han fremdeles. Jeg forteller jo gjerne hver uke hvor lang babyen er og forskjellige andre ting jeg ser i appen som han ikke er så interessert i:hilarious: han er med på det av kontroller jeg vil og føler han trenger å være med på. Jordmor har kommentert om han ikke har mulighet til å være med på kontrollene med henne, men til nå er det jo stortsett bare de samme rutinemessige tingene som sjekkes hver gang så ser ikke helt poenget med det:) Han var med de to første gangene og tenker han kan være med igjen hvis det blir mer snakk om fødsel og forberedelser i forbindelse med det :)

Her er mannen interessert :) Han snakker om babyen, kjenner på magen, er interessert i å lese utviklingen hver gang vi kommer til en ny uke, han har vært med på kontroller.. og sier han gleder seg til å se babyen, høre han lage lyder etc etc :Heartred Men han har også sagt at det føles mer uvirkelig for han enn for meg, fordi det er jeg som har babyen i magen. Føler vi er sammen om dette i alle fall :D :Heartred

Jeg vil si han er sånn midt på treet. Han har ikke helt kontroll på hvor mange uker og slikt , men han koser og poker på magen, og er med på ultralydkontrollene stort sett hver gang, og ringer å spørr hvordan det har gått etter alle andre kontroller.
Men selvsagt så er det litt ting jeg skulle ønske han tok mer tak i, men dette er hans andre og han er mann så han er jo ikke like knytta som jeg er ennå.

Min gleder seg veldig til baby kommer, men ikke veldig opptatt av magen eller å kjenne etter når hun sparker. Men han har vært med på alle tidlige ultralydundersøkelser og OUL samt legen når det har vært relatert til graviditeten.

Min mann er veldig engasjert. Han gleder seg masse, kysser på magen min hver dag før han drar og koser med magen om natten. Han syntes det er gøy når baby sparker. Han har også kjøpt en del klær(selv om Str er veldig store, haha) og syntes alle babyting er så søte. Han snakker til baby i magen hver dag og titter på tingene til baby stadig.

Hver uke så tar jeg bilder med filteret til babyverden appen og sender til han slik at han kan se sammenligning av baby og «ekte» ting og hvor langt jeg er på vei. Dette syntes han er veldig koselig.

Min forrige samboer var ekstremt lite engasjert . Jeg måtte tvinge han til å ta på magen. Leste ingenting, og dreit i alt. Min nye samboer er stikk motsatt. Han får ikke nok av å ta på magen min, og får tårer i øynene bare han ser på meg og snakker om babyene ❤ Folk er tydeligvis forskjellige. Ingen tvil om hvem jeg setter mest pris på ;)
Jeg tar også bilder hver uke med tekst fra appen og sender til han. Sender han ofte linker, og han leser og engasjerer seg :) herlig

Mannen er veldig engasjer og gleder seg masse. Han har på eget iniativ lastet ned app slik at han kan følge med på hva som skjer i løpet av svangerskapet, vi har også en egen mappe med bilder av magen uke for uke (etter hans ønske). Han Googler og leser seg opp på alt fra smertestillende ved fødsel og utviklingstrinn til tester av vogner og bilstoler. Han jobber på båt og er derfor en del borte, men når han er hjemme er det mye stryking på magen og han slenger alltid om seg med komplementer. Har vært med både til lege, jordmor og ultralyd så lenge han er hjemme. Er såå godt å kjenne på at vi er to [emoji177]

Du er ikke alene [emoji849]
Prøver å få han til å engasjere seg mer men det hjelper ikke så mye dessverre...
Ble litt bedre etter ultralyden når vi fikk vite kjønn og sånn men så dabbet det av, er nok mange menn som ikke klarer å sette seg inn i situasjonen vår og sliter med å ta innover seg at det virkelig er en baby inni magen :p
Vi har kranglet mer nå enn før jeg ble gravid.
Ene kollegaen hans sa faktisk til han at han måtte lære seg å ta på seg «tøflene» så lenge jeg går gravid, men det klarer han ikke for han er et fryktelig stabeist -.-
Stor klem :Heartred
Hvor langt er du på vei?

Sambo har blitt bedre. Har vært mye lei meg og følt meg alene.
Tror han begynner å se at det har tæret på meg, for jeg har vært så grinete, sliten og lei i det siste.
Håper det blir bedre framover nå.

Back
Topp