Far og alkohol

Han gjekk over til alkoholfritt øl på eiget initiativ frå 37+0. Tenker at så lenge han ikkje blir full er det ok med ein øl eller to fram til termin, men set sjølvsagt pris på at han lar vere. Vi bur i by og kunne enkelt tatt drosje til sjukehuset i verste fall
 
Vi har snakket om at han kanskje ikke trenger å drikke noe fremover, han var ute forrige helg å fikk rast litt fra seg. :p Heldigvis så ønsker han selv ikke å ta noen kjangser nå når det nærmer seg termin. :)
 
Høres ut som vi tenker likt da, jeg er 37 fullgåtte uker på onsdag og han tok selv opp dette nå i ettermiddag at det nå ikke blir noe mer alkohol fremover. Vi har en fra før og, og jeg kjenner det er ekstra viktig at far er kjørbar og kan komme seg raskt hjem når det skulle være nødvendig.
 
Spurte samboeren nå nettopp og han hadde ingen planer om å drikke mer fremover [emoji4] Har ikke snakket om det før heller, har stolt på at han klarer å finne ut av det selv, hvilket han har. Sa til han at jeg har ikke noe imot at han tar seg en øl eller to av og til i noen uker til, men virker som at han har bestemt seg [emoji4]
 
Det har vi ikke diskutert. Ingen av de andre kom før tia, så ser ikke for oss at neste man vil gjøre det heller, selv om man så klart skulle gjerne ønske :p men så blir det lite alkohol her i huset uansett da, kanskje en øl fredagkveld :)
 
Han skal få ta seg en øl om han vil ja, men å dra ut å feste hardt er noe annet. Finnes taxi om det skulle skje noe :)
 
Ei øl er greit, men ikke julebordstemning fra nå og fremover (uke 34 her). Han er uansett ikke så festete av seg, som småbarnsfedre flest tipper jeg-det koster liksom mer enn det smaker når du uansett må ta størstedelen av jobben på hjemmebane med en sliten gravid kone [emoji23]
 
Jeg tenker det kommer helt an på avstand til sykehuset, hvor kjappe fødsler man har (for flergangsfødende), om man tidligere har født for tidlig og ikke minst hvor mye alkohol det er snakk om. Og om man er førstegangsfødende så ville jeg kanskje ha bedt mannen om å droppe alkoholen litt tidligere, da man ikke vet hvor kjapp fødsel man vil få, ei heller hvor tidlig den starter..
 
Back
Topp