Far med til jordmor?

jadida

Flørter med forumet
Hei
Pleier barnefar å være med når dere er hos jordmor?
Eneste han har vært med på så langt her, er oul.

Både og,viss han er i nærheten på jobb,er han med,jobber han langt unna slipper han å bruke mye tid på å være med:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Han har vært med et par ganger, men med førstemann var han med hver gang :-)

Var kun med første gang. Synes ikke han trenger ta seg fri fra jobb, for sååååå mye skjer det ikke på en jm time.

Jordmor har spurt etter han, men det har enda ikke passa for han å ta fri fra jobb..

Her har gubben bare vært med på ultralyd. Syns egentlig det er greit :)

-- tasting fra mobil --

Nei, det et han ikke. Ser ikke behovet for det heller jeg da. Han var med på oul og så har han vært med når vi har fått kommet inn på føden for sjekk.

Syns jm timene er litt for personlige, jeg.. Går greit å være med en eller to ganger, men jm er jo ikke der bare pga babyen, men også for at mor skal ha noen å snakke med..

Har hatt min samboer med to ganger, synes det er greit han får være litt med og eventuelt få spørre om ting hvis det er noe han lurer på.

Han var med på ul også første besøket på ABC klinikken. Ellers føler jeg ikke noe behov for det :)

Han har vært med på alle ultralyder 3 stk, men ingen lege eller jm timer. Det er vel egentlig mitt valg. Med storesøster ar han med på en jm time og på besøk på fødeavdelingen før fødselen. Holder i massevis for meg :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Her har sambo vært med alle gangene både til jm å ul ;) Syns det er greit at han også får info!

Takk for alle svar :)
For å være ærlig hadde det liksom ikke slått meg engang å spørre om han ville være med, inntil jeg leste et eller annet sted om at far var med på alle. Nå har jeg også stort sett gått til kontroll hos fastlegen, og da er det jo i alle fall ikke noe vits at han skulle vært med.
Jeg har vel egentlig heller ikke sett behovet for at han skal være med til jm, og usikker på hvor mye han egentlig vil få med seg (tviler på at jm jeg går til vil ta alt på engelsk). Han har en datter fra før, men hun ble ikke født i Norge, og det er noen år siden, for å si det sånn, så noen ting er jo annerledes enn hva han da var med på.
Lurte på å ta ham med på den timen jeg skal på nå, hvor jeg regner med (ønsker) å snakke mer om fødselen, men tenker samtidig at det kanskje er mer "effektivt" for min egen del om jeg oppsummerer for ham etterpå, enn at han er med! ;-)
Får spørre ham om han vil, og hvis han ikke ser behovet er det helt greit for meg å gå alene!

Ikke vært med, men nå bor vi ikke i samme by heller. Han var med på OUL da, men ser ikke at det er nødvendig å være med på de andre kontrollene. Syns det er greit å være alene jeg, så kan jeg samtidig legge ut om hemoroider og alle de andre hyggelige plagene ;) Han får alltid oppdatering etterpå.

Back
Topp