Far hjelper ikke til

Hei, først og fremst sender jeg over en god klem! Håper det bedrer seg for deg.. Skjønner at du er ufattelig sliten. Når det gjelder tips vet jeg ikke så mye, men hva med å bare la han bli tvunget til å mer ansvar. eks: gå ut en liten tur slik at han må ta seg av mating etc. da kommer det nok mer naturlig etterhvert og. Det er sikkert ikke så lett for deg å gi slipp, og så er det sikkert ikke så lett for han å komme til heller. Men blir han "tvunget" til det ved at du ikke er der en liten stund så går det seg kanskje lettere til?

hva gjør han når du også går ut i jobb (hvis du skal ut i jobb da på sikt)

gjør som KuleMageIgjen foreslår. Tving han til å gjøre ting ved å gjøre de ting hun foreslo.

JEg klarer ikke å forstå at et menneske har samvittighet til å IKKE hjelpe til på de dager menneske IKKE er i jobb. Jeg kunne aldri ha sittet på stumpen hjemme hver gang jeg hadde fri fra jobb og sett min bedre halvdel jobbe og slave rundt i huset.

Hva med å si rett ut at fra nå av MÅ han stille opp? Eller slutt å vask klærne hans, ikke rydd vekk hans tallerken osv..Jeg vet ikke jeg. Men igjen, har noe med respekt å gjøre også synes jeg. DU jobber om natten i tillegg til dagen..du får IKKE fridager...

Nei, snakk med ham igjen..gi oss tilbakemelding.

Du er langt ifra urimelig, vennen!
Han må da kunne hjelpe til litt.. Du er jo i full jobb hele døgnet, det er ikke han.

Sender deg en megaklem
Lykke til videre [:)]

sign!!
ORIGINAL: LilleLina

Han må da kunne hjelpe til litt.. Du er jo i full jobb hele døgnet, det er ikke han.

Sender deg en megaklem

Sender deg en megaklem

[:)]

Ehh, du er IKKE urimelig, tror heller du er alt for oppofrende gitt. "Hjelpe til"? Er det ikke deres felles barn, og deres felles hjem det er snakk om? Det er da vel ikke ditt husarbeid som han kan "hjelpe til" med, det er da vel deres sammen?

Jeg ville også dratt ut litt, og latt ham være mer alene med babyen. Og siden jeg ikke er en hyggelig, selvutslettende husmor, så ville hele huset vært fullt av rot. Jeg ville ikke vasket et eneste klesplagg som hørte mannen til, og aldri laget mat når han var hjemme og kunne få glede av det. Det er helt sikkert helt feil framgangsmåte, men dere må i alle fall snakke sammen og bli enige om hvordan dere vil ha det. Synes du det er greit at han jobber så mye nå som dere har barn? Er det nødvendig for økonomien? Kunne det vært en løsning om du jobbet litt, og han litt mindre? Så kanskje han oppdaget hvor mye som kreves hjemme?

Skjønner godt hvordan du har det, her er det likedan! Forskjellen er bare at jeg "liker" å gjøre alt og er i god form etter svangerskap og fødsel. Men hender det blir for mye for meg også og da sier jeg fra og ber han gjøre div. oppgaver som å rydde etter middagen eller ta med storebroren ut en tur så jeg og lille Aurora får alenetid. Ellers gjør jeg egentlig alt i huset og tar meg av begge barna med tanke på stell, mat og legging. Absolutt slitsomt til tider... Men også givende :) Men skal jeg få sambo til å gjøre noe må han få konkrete oppgaver. Så prøv å være mer direkte kanskje, spør om han kan gjøre det og det i løpet av dagen. Mannfolk tar nok ofte for gitt at ting gjøres av seg selv ;) Ellers har sambo her ansvaret for å gå tur med hunden og det er vel eneste faste oppgave han har.. Så stå på krava og krev litt fritid når du trenger det!!

Sender deg en megaklem

Signerer denne [:)]

ORIGINAL: Moffe79

Sender deg en megaklem

Signerer denne [:)]

ORIGINAL: Sukkertopp

Ehh, du er IKKE urimelig, tror heller du er alt for oppofrende gitt. "Hjelpe til"? Er det ikke deres felles barn, og deres felles hjem det er snakk om? Det er da vel ikke ditt husarbeid som han kan "hjelpe til" med, det er da vel deres sammen?

Jeg ville også dratt ut litt, og latt ham være mer alene med babyen. Og siden jeg ikke er en hyggelig, selvutslettende husmor, så ville hele huset vært fullt av rot. Jeg ville ikke vasket et eneste klesplagg som hørte mannen til, og aldri laget mat når han var hjemme og kunne få glede av det. Det er helt sikkert helt feil framgangsmåte, men dere må i alle fall snakke sammen og bli enige om hvordan dere vil ha det. Synes du det er greit at han jobber så mye nå som dere har barn? Er det nødvendig for økonomien? Kunne det vært en løsning om du jobbet litt, og han litt mindre? Så kanskje han oppdaget hvor mye som kreves hjemme?

Jeg tenker som deg, det er jo felles barn og hus. Jeg lar hus være hus, så det ser bomba ut her. Men prøver å rydde litt når jeg har ork. Har prøvd å ikke rydde opp etter han, men det kan gå laaang tid og da orker jeg ikke se på det mere.
Jeg synes det er greit han jobber så mye i perioder, er jo vant til det og det er det som er jobben hans. Så vi er jo avhengig av de pengene også. Når det står på som verst jobber han 20 timer i strekk, sover i 3-4 timer og pån med nye 20 timer. Så skjønner jo at han også er sliten. Men synes det er trist at han ikke vil ta mere del i vesla. Men han innrømmer at han gleder seg til hun blir større så han kan gjøre mere ting med henne.
Takker for tilbakemeldingen din.

Tusen takk for alle hyggelige tilbakemeldinger og varme klemmer[:)] Det hjelper veldig! Siden det ofte kan gå døgnet rundt for han i perioder så skjønner jeg også han. Men når han er hjemme så synes jeg han kan hjelpe til litt.
Tror nok samtalene vi har hatt har hatt litt innvirkning, han sier ikke så og er ikke av den som er flinkest til å dele følelser og tanker. Men kan ofte endre seg i ettertid. Ikveld satte jeg meg ned med fotbad når jeg visste det var mattid for vesla, bare for å se hva han da gjorde når hun våknet. Jeg var nesten ferdig når hun våknet, og da spurte han forsiktig om den gråten betydde gråt. Da tok han å hentet melk og varmet til meg, men ville helst ikke bade henne. Men ble på badet og så på. Jeg ble så glad at jeg nesten gråt. Så kanskje han er usikker i rollen siden det er så mange uker som han nesten ikke har vært hjemme?
Vel håper det fortsetter sånn, for nå skal jeg bli streng etter deres oppmuntring[:)]

Synes ikke du er urimelig.
Kona får sove hele natten når hun jobber, men her deler vi på jobben med barn og hjem på kveldene og i helgen.
Det skulle da blott bare mangle..
Vi er da foreldre til lille begge to??

Skjønne jo også at han er sliten.. MEN du er sliten på en helt annen måte!
For deg går det tross alt utover alt i livet, hvem du vil og klarer være med, baby'n din og forholdet til mannen din, det burde han skjønner syns jeg![:)]

Vi har jo pratet litt å skjønner godt hvordan du har det. Jg har det ikke sånn med mannen min.. Men med tanke på deperisjonene!

Ønsker deg masse lykke til og sender deg en gooood klem[:D][:D]

Ser du har fått mange gode råd som jeg er enig i.
Kanskje er han usikker på det han gjør, så prøv å gi råd om hvordan han skal gjøre det uten å være kritisk. Er jo ikke så rart at fedrene føler seg litt usikker da det er vi mødrene som er hjemme med babyen hele tiden. Men synes absolutt at han skal hjelpe til mere. Det er jo viktig for kontakten mellom far og datter også, samtidig som du får muligheten til å gjøre noe annet.
Her gir jeg bare prinsen til kjæresten når jeg synes det er hans tur. Jeg prøver å la ham styre med ham alene, uten at jeg er der, slik at han føler seg tryggere på seg selv.
Håper det ordner seg for dere.

Takker igjen for alle gode klemmer og råd! Er så godt å ha alle dere jenter her. Vil bare gi tilbakemelding på at han nå virkelig har forandret seg. Er som sagt ikke den som deler sine tanker og følelser så mye, men igår når jeg var ute med vesla så hadde han rydda huset mens jeg var borte[:D] Han ba til og med om unnskylding, og skulle hjelpe til mere når han var hjemme[:)]
Så da håper jeg inderlig det fortsetter, og at det gikk opp et lys for han.

Ha en strålende dag alle sammen

Back
Topp