Far -fri/sykemelding

mini#2

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Julimammaer 2016
noen som vet om far har rett å være med til en akutt time for ul? Ikke oul altså men en man får pga blødning? ( han er på jobb når det er ledig time på volvat idag)

Rett til fri har han vel ikke, men mange får, mannen min har avspassert ved slike tilfeller.

Tror nok ikke man har rett til fri nei, men mange har nok mulighet til avspasering eller å evnt ta noen ferietimer/dag.
Mannen her avspaserte da vi var på 3mnd kontrollen.

Lykke til på ul

Takk for svar. Sjansen for å få fri fra jobb er lik null. Hadde bare håpet han hadde noen rettigheter siden jeg virkelig ikke vil gå alene...

Takk for svar. Sjansen for å få fri fra jobb er lik null. Hadde bare håpet han hadde noen rettigheter siden jeg virkelig ikke vil gå alene...
Bruke en sykedag da..?

Det et misbruk av egenmelding, og blir det oppdaget kan ham miste retten til bruk av egenmelding.
Her fik kvi beskjed av nav at det var innafor om jobben ikke ville gi fri, men ok.

Vil ikke dette gå under velferdsperm? Den kan brukes om ektefelle/nær familie er syke osv. Vet de har det slik der jeg jobber :)

Noen får nok velferdspermisjon, men det er ikke gitt alle steder.

Her fik kvi beskjed av nav at det var innafor om jobben ikke ville gi fri, men ok.
Det hadde jeg villet avklare med arbeidsgiver i så fall. Han er jo ikke syk. Spill med åpne kort.

Snakke med arbeidsgiver og høre hvilke muligheter de kan/vil gi

Han kan ta ulønnet fri 1 dag. Eller avspasere den timen.

Det hadde jeg villet avklare med arbeidsgiver i så fall. Han er jo ikke syk. Spill med åpne kort.

Snakke med arbeidsgiver og høre hvilke muligheter de kan/vil gi

Egenmelding kan jo brukes til mer enn egen sykdom. Tenker at det er innafor ettersom dette gjelder blødning, som kan tyde på alvorlig sykdom hos baby/kjæreste... Men hadde nok forsikret meg før jeg hadde brukt det, kan straffe seg med missbruk av egenmelding om arbeidsgiver ser det slik...

Kommer ikke til å lyve på seg en egenmelding. Vi får se, har sluttet å blø så trolig bare litt skjøre slimhinner, så kan heller bestille time imorgen før jobb...

Håper alt er bra :) her måtte jeg også gå alene på ul fordi far måtte jobbe. Men tok med meg min egen pappa da, for å ha en person der som jeg var trygg på om man skulle få dårlig nytt. Men så bra du har sluttet å blø :) da er nok alt bra.

Blir time imorgen formiddag. Klarer ikke roe meg før jeg vet at alt er bra :-)
Blir lettere for gubben å finne ut av rettigheter på jobben når vi forteller om graviditeten men enn så lenge vil vi ikke at de skal vite noe, kan vente til uke 12.

Back
Topp